اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حمل و نقل استان همدان اعلام کرد

تحقق 100 درصدی اهداف سال گذشته در زمینه حمل مسافر و کالا

خبرگزاری فارس: مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان گفت: در سال گذشته 10 میلیون مسافر و 8.5 میلیون کالا هدف‌گذاری شده بود که تقریباً به صد درصد تعهد خود رسیدیم.

تحقق 100 درصدی اهداف سال گذشته در زمینه حمل مسافر و کالا

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، گودرز محمودی در نخستین جلسه شورای حمل و نقل استان همدان اظهار کرد: در ایام تعطیلات نوروز 70 شرکت مسافربری، 90 شرکت باربری و همچنین یک‌هزار و 500 دستگاه مینی‌بوس، 800 دستگاه سواری و 600 دستگاه اتوبوس جابه‌جایی کالا و مسافر را برعهده داشتند.

وی عنوان کرد: از 23 بهمن ماه عملاً طرح نوروزی آغاز شده و تا پایان 14 فروردین ماه نیز ادامه داشته است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان ابراز داشت: 29 هزار و 23 سفر توسط ناوگان حمل و نقل در حوزه‌های بالای 20 کیلومتر صورت گرفته و 447 هزار و 116 نفر توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای به سراسر کشور حمل شدند.

وی ادامه داد: در سال گذشته 10 میلیون مسافر و 5/8 میلیون کالا هدف‌گذاری شده بود که تقریباً به 100 درصد تعهد خود رسیدیم.

محمودی به اهمیت مجتمع‌های رفاهی اشاره و خاطرنشان کرد: ما هم‌اکنون 19 مجتمع داریم و 11 مجتمع نیز در دست ساخت است که با به بهره‌برداری رسیدن این 30 مجتمع، استان به مرکزیتی برای افزایش ایمنی و افزایش خدمات رفاهی تبدیل می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان نیز عنوان کرد: در بحث مسکن روستایی 11 هزار و هفت واحد هدف‌گذاری شده بود که 7 هزار واحد به بهره‌برداری رسیده و در حال حاضر 4 هزار و هفت واحد نیز آماده بهره‌برداری در آینده نزدیک است.

حسن ظفری ادامه داد: در سال 91 بالغ بر 7 هزار واحد هدف‌گذاری شده که به نوعی این فرایند نشان می‌دهد که در بحث مسکن روستایی به نقطه‌ای رسیدیم که مردم دیگر متقاضی نیستند و در شهر رزن عملاً متقاضی نداریم.

وی ادامه داد: در زمینه مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار جمعیت طی سال‌های 89 و 90 سهمیه ما بالغ بر 5 هزار و 607 فقره بوده و امروز به مرز 6 هزار و 277 فقره رسیده‌ایم.

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان افزود: سهمیه‌ای که ما به ازای ارائه یا تولید مسکن در سال 90 داشتیم بالغ بر 2 هزار واحد بود که به 2 هزار و 805 واحد ارتقا پیدا کرد و هدف‌گذاری ما در سال 91، یک‌هزار و 993 واحد است.

رئیس شرکت عمران و مسکن‌سازان استان همدان نیز ابراز داشت: حرکت در بافت فرسوده در استان حرکت شتابداری است که در سال 91 امیدواریم بیشتر شود.

محمدعلی اسدی در مورد اقدامات انجام شده این شرکت بیان کرد: خرید 10 هزار مترمربع املاک واقع در مسیر به منظور بازگشایی معابر بافت فرسوده با اعتباری بالغ بر 35 میلیارد ریال در شهرهای همدان، ملایر، تویسرکان و نهاوند یکی از این اقدامات بوده است.

وی اضافه کرد: از اقدامات دیگر این شرکت احداث یک هزار و 453 واحد مسکونی در قالب 34 پروژه، اجرای 34 پروژه در سکونتگاه‌های غیر رسمی، افتتاح 285 واحد مسکونی مهر در بافت فرسوده و 27 پروژه توانمندسازی و ساماندهی سکونتگاه‌های غیر رسمی استان با اعتبار 133 هزار میلیون ریال در سال 89 و آماده‌سازی برای افتتاح 3 هزار و 168 واحد مسکونی با اعتبار 570 هزار و 240 میلیون ریال در سال 90 است.

رئیس شرکت عمران و مسکن‌سازان استان همدان در مورد طرح‌های در دست اجرا عنوان کرد: تهیه طرح ساماندهی بافت فرسوده شهرهای همدان، فاز 2 جولان، ملایر، کبودرآهنگ، بهار، نهاوند، لالجین، تویسرکان و اسدآباد و طرح ساماندهی توانمندسازی سکونتگاه‌های غیر رسمی شهر ملایر جمعاً با اعتباری بالغ بر 4 هزار و 500 میلیون ریال از طرح‌های در دست اجراست.

وی با بیان این مطلب که هیچ فعالیتی مثمر ثمرتر از آموزش نیست، اظهار کرد: طرح خانه به خانه و چهره به چهره را برای 11 شهر در سال 91 پیاده می‌کنیم و اکیپ‌های اعزام شده به این مناطق، بسته‌های تشویقی و فرهنگی را توزیع می‌کنند.

اسدی افزود: بازخورد حداقل 40 درصد از این اطلاع‌رسانی، استفاده از تسهیلات خودمالکی در بافت فرسوده خواهد بود.

رئیس حوزه شرکت ساخت و توسعه زیربناهای استان همدان نیز بیان کرد: هدف ما توسعه راه‌های مواصلاتی استان با کیفیت، دقت و سرعت است و در یک کلام استان همدان، کارگاه راه‌سازی شده است.

محمود دهقان ادامه داد: پروژه راه آهن تهران ـ همدان در زیرسازی پیشرفت فیزیکی 70 درصدی داشته و روسازی آن نیز در دست مطالعه است.

وی ادامه داد: در بحث کنارگذر غربی و شرقی و اسدآباد امیدواریم بتوانیم از اعتبارات مهر ماندگار استفاده کرده و این پروژه را هم به پایان ببریم.

رئیس حوزه شرکت ساخت و توسعه زیربناهای استان همدان در پایان خاطرنشان کرد:‌ بازدید استاندار از کنارگذرها و حمایت استان از پروژه‌های ملی نوید ساخت پروژه‌ها را در اسرع وقت به ما می‌دهد.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول