اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل دامپزشکی استان قزوین:

آغاز واکسیناسیون بیش از 700 هزار رأس گوسفند در روستاها

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی استان قزوین گفت: واکسیناسیون جمعیت گوسفندی در همه روستاهای استان قزوین آغاز می‌شود.

آغاز واکسیناسیون بیش از 700 هزار رأس گوسفند در روستاها

سبحان‌‌علی علوی امروز در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار فارس در قزوین، اظهار کرد: در هفته‌های  آینده  با اجرای طرح ضربتی 20 روزه واکسیناسیون بیش از 700 هزار رأس گوسفند در همه روستاها شروع خواهد شد.

وی با بیان اینکه بیش از هزار واحد دامداری و مرغداری صنعتی در استان قزوین است، گفت: دامپزشکی استان قزوین برای کنترل و تشخیص بیماری‌های دام و طیور همه این واحدها را تحت پوشش خود قرار داده تا سلامت دام و طیور را ارتقا دهد.

علوی طرح واکسیناسیون دامی به بیماری تب‌برفکی  را از جمله برنامه‌های موفق امسال دامپزشکی عنوان و بیان کرد: با تجهیز اکیپ‌های  دولتی در همه  روستا‌ها و دامداری‌های صنعتی نزدیک به 90 هزار واکسیناسیون تب برفکی انجام شده است.

وی با اظهار اینکه این طرح ضربتی در مدت 20 روز اجرا شده است، تصریح کرد: طرح کنترل بیماری تب‌برفکی با سرعت موثر در همه روستاها از دورترین روستا که ماشین به سختی عبور می‌کرد تا نزدیک‌ترین روستای شهر قزوین بدون هیچ مشکلی انجام شده است.

* اجرای واکسیناسیون دام و طیور در همه روستاها

علوی با بیان اینکه اجرای واکسیناسیون بیماری‌های دامی در همه روستاها از وظایف تعریف‌شده این اداره است، مطرح کرد: عدم انجام واکسیناسیون حتی در یک روستا موجب عدم موفقیت ایمنی کامل می‌شود بنابراین این اداره برای موفقیت کامل کنترل بیماری‌های دامی موظف است به همه روستاها مراجعه و واکسیناسیون مربوطه را انجام دهد و بر همین اساس هیچ روستایی در استان قزوین نمی‌تواند ادعا کند که همکاران ذیربط دامپزشکی استان قزوین به آن روستا مراجعه نکرده است.

* توزیع بسته‌های آموزشی در روستا برای کاهش آلودگی شیر

علوی با بیان اینکه اجرای طرح جامع ساماندهی بهداشت شیر در راستای افزایش سطح بهداشت و سلامت مردم و ارتقای کیفیت شیر تولیدی انجام می‌شود، بیان کرد: از آن‌جایی که شیر در روستاها تولید می‌شود متأسفانه هنوز مشکل تولید شیر به روش سنتی در برخی از روستاها وجود دارد که در این راستا بسته‌های آموزشی، بروشورها و پلاکت‌ها در بین مردم روستا توزیع شده است تا شیر با کمترین آلودگی در اختیار مردم و شرکت‌های تولیدی قرار گیرد.

* کاهش بیش از 80 درصدی آلودگی شیر در روستاها

این مقام مسئول با بیان اینکه استان قزوین نسبت به سایر استان‌ها در کاهش آلودگی شیر در روستاها از وضعیت مطلوبی برخوردار است، تصریح کرد: بیش از 80 درصد آلودگی شیر در روستاها در استان کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه اجرای طرح جامع ساماندهی بهداشت شیر جزو وظایف تعریف شده این اداره و به صورت مستمر اجرا می‌شود، گفت: امیدواریم با اقدامات موثر از جمله آموزش‌های مربوطه و تهیه شیرسردکن‌ها بهداشتی به مراکز جمع‌آوری شیر در روستاها بتوانیم طرح جامع ساماندهی بهداشت شیر با موفقیت 100 درصد انجام شود و کوچکترین آلودگی در شیر تولیدی وجود نداشته باشد.

انتهای پیام/خ۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول