اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشکده علوم پزشکی نیشابور خبر داد

واکسیناسیون 200 نفر برای مقابله با آنفلوآنزا در نیشابور

خبرگزاری فارس: معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی نیشابور گفت: 200 نفر در این شهرستان برای مقابله با آنفلوآنزا واکسینه شدند.

واکسیناسیون 200 نفر برای مقابله با آنفلوآنزا در نیشابور

محمدجعفر صادقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نیشابور در تشریح ‌گزارش اقدامات انجام شده این گروه در قبال حادثه زلزله این شهرستان اظهار داشت: پس از وقوع زلزله به‌ فاصله 40 دقیقه ستاد حوادث با احضار تیم‌های واکنش سریع ستادی و اجرایی در معاونت بهداشتی تشکیل جلسه داد.

وی افزود: پس از اخذ گزارش اولیه از منابع مربوط در مورد میزان خسارات و تعداد آسیب‌دیدگان و کارسنجی از نقاط مختلف در سطح شهر، گزارش‌های اولیه به EOC (اتاق مدیریت بحران) و شورای هماهنگی مدیریت بحران فرمانداری ارسال شد.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی نیشابور ادامه داد: در روز دوم حادثه تیم‌های ارزیابی ‌کننده سریع به شهر بار و هفت روستای بوژان، باغشن‌گچ، فیض‌آبادمازول، فیض‌آبادگرداب، دربهشت، فرخک و برف‌ریز اعزام و از وضعیت منابع، مخازن و شبکه آب شرب و نیز وضعیت محیط به‌لحاظ بیماری‌های واگیر گزارش تهیه و به مسئولان مربوط در دانشکده علوم پزشکی، شورای هماهنگی مدیریت بحران فرمانداری و اداره‌کل مدیریت بحران استانداری خراسان‌رضوی ارائه شد.

این مقام مسئول دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت: توزیع مطالب آگاهی بخش در خصوصیت خطر مسمومیت با گاز منوکسیدکربن، تشکیل دو تیم ویژه برای بازدید از اسکان مردم در محل‌های پیش‌بینی شده (10 منطقه)، بررسی وضعیت بهداشت محیط محل‌های زلزله‌زده، واکسیناسیون 108 نفر افراد بالای 60 سال علیه آنفلوآنزا، جمع‌آوری آمار مراجعان به اماکن بهداشتی درمانی دولتی، عمومی و خصوصی و میزان آسیب‌های سازه‌ای و غیرسازه‌ای وارده به آنها از دیگر خدمات این گروه بوده است.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی نیشابور افزود: در روز سوم، پنج تیم واکنش سریع به شهر خرو و روستاهای صومعه، غار، بشرآباد و میرآباد، دو تیم به مرکز درمانی برای جمع‌آوری اطلاعات مربوط به مراجعان مربوط به زمین‌لرزه و تیم سلامت‌روان به روستاهای برف‌ریز، غار و بوژان اعزام شدند.

صادقی با اشاره به تجهیز بیمارستان 22 بهمن و حکیم به سرم‌های ضد مارگزیدگی و ضدعقرب‌گزیدگی، یادآور شد: 200 نفر نیز در اماکن تجمع مردم برای مقابله با آنفلوآنزا واکسینه شدند.

وی تاکید کرد: از روز چهارم تاکنون هم‌چون سه روز اول، نشست‌های گروه بیماری‌ها و گروه بهداشت محیط با اعضای تیم‌های واکنش سریع معاونت بهداشتی در حال برگزاری است و گزارش‌ها به مقامات مربوطه ارسال می‌شود. 

انتهای پیام/م20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول