اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

صاحب امتیاز روزنامه سیاست‌روز:

مرکز فرماندهی اقتصادی در کشور ایجاد شود

خبرگزاری فارس: صاحب امتیاز روزنامه سیاست‌روز گفت: لازمه اصلاح و بهبود وضعیت اقتصادی کشور ایجاد یک مرکز فرماندهی اقتصادی است.

مرکز فرماندهی اقتصادی در کشور ایجاد شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، علی یوسف‌پور بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: آنچه در سال‌های اخیر در راستای تحقق اهداف توسعه‌ای کشور اهمیت دارد، تقویت بخش اقتصادی کشور است که بر همین اساس رهبر معظم انقلاب نیز با نامگذاری سال 90 به نام جهاداقتصادی و در تداوم آن سال 91 به نام تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی بر آن تأکید ویژه دارند.

عضو هیئت موسس جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت درآمد سرانه مردم کشور مطلوب نیست، گفت: بالا بودن نرخ بیکاری در کشور با وجود برخورداری از ظرفیت‌های فراوان و نیروی جوان کاردان ضرورت ریشه‌یابی علل بالا بودن نرخ بیکاری در کشور و تدوین راهکارهای اصولی به‌منظور مقابله با آن را حائز اهمیت کرده است.

یوسف‌پور تجدیدنظر مجلس در بحث تدوین و تصویب قوانین مربوط به امنیت سرمایه‌گذاری در کشور را یکی از این راهکارها برشمرد و گفت: این امر موجب خواهد شد تا سرمایه‌گذاران با طیب خاطر وارد فضای اقتصادی کشور شده و با وارد کردن سرمایه خود در چرخه اقتصادی زمینه پویایی بیش از پیش اقتصاد کشور را فراهم سازند.

*اقتصاد ایران فرمانده ندارد

معاون پارلمانی وزیر نیرو در دولت نهم ایجاد مرکز فرماندهی اقتصادی را از دیگر راهکارهای موثر در راستای بالا بردن درآمد سرانه کشور عنوان کرد و افزود: به‌ علت فقدان چنین مرکزی در کشور امروزه شاهد سطح بالایی از کالاهای قاچاق به کشور هستیم و از سویی دیگر بروز اسراف‌های بی‎رویه که موجب آسیب جدی به بدنه نظام شده است.

یوسف‌پور تصریح کرد: لازمه اصلاح و بهبود وضعیت اقتصادی کشور ایجاد یک مرکز فرماندهی اقتصادی در کشور است.

وی ادامه داد: اصلاح ساختار دولت از دیگر راهکارهای موثر در بحث ارتقای وضعیت اقتصادی کشور محسوب می‎شود، در این راستا اگر مدیریت اقتصاد کشور به مردم واگذار شود پیروز میدان بوده و خواهیم توانست در طول پنج ساله آینده به رتبه نخست اقتصاد منطقه دست پیدا کرده و یکی از بزرگ‌ترین اقتصادهای جهان شویم.

یوسف‌پور بر ضرورت بکارگیری و بهره‌مندی از نیروی انسانی جوان، تحصیل‌کرده، با فکر و ایده و کاردان در بدنه مدیریتی کشور تأکید کرد و گفت: نقش مجلس یک نقش کلیدی است که باید با تصویب قوانین و تشکیل کمیسیون‌های تخصصی وارد عرصه شده و از سویی دیگر مدیران جوان نیز با اجرایی و عملیاتی کردن این قوانین سازنده و مثبت مسیر توسعه کشور را بیش از پیش هموار سازند.

وی تقویت بعد نظارتی مجلس را خواستار شد و گفت: مجلس باید در بحث نظارت بر عملکرد دستگاه‌های مجری اجرای قوانین مصوبه مجلس قوی‌تر وارد عرصه شود، در حال حاضر  قوه قضائیه کارنامه روشنی در این باب ندارد، بطوریکه تاکنون با مفاسد بزرگ اقتصادی برخورد قوی و جدی صورت نگرفته که این نشان دهنده ضعف عملکرد قوه قهریه کشور است.

*عدالت گستری اهم وظیفه مسئولان باشد

یوسف‌پور افزود: عدالت شاکله نظام اسلامی است، بر همین اساس التزام تمامی مدیران و مسئولان کشوری و استانی است که در راستای تحقق این رسالت کوشا باشند، هر مسئولی باید در حیطه کاری بر اساس عدالت خواهی عمل کند.

وی ادامه داد: این ظلم بزرگی به مردم است که توزیع امکانات و منابع بین مردم بر اساس بخشی‌نگری صورت بگیرد، پافشاری بر چنین بی‌عدالتی از سوی مسئولان باعث رسوایی آنان در دنیا و آخرت خواهد شد.

وی تشکیل مجلس سنا را از دیگر راهکارهای تحقق اهداف توسعه‌ای کشور برشمرد و گفت: تشکیل مجلس سنا در کنار مجلس شورای اسلامی و تصمیم گیری و برنامه‌ریزی بر اساس مصالح نظام از سوی افراد نخبه که به عنوان سناتور در این مجلس حضور می‎یابند، مسیر توسعه کشور را بیش از پیش هموار خواهد کرد.

یوسف‌پور در ادامه با اشاره به دیگر راهکارهای موثر در راستای توسعه کشور، گفت: جلوگیری از واردات بی رویه، کاهش قاچاق کالا، افزایش مصرف کالای ایرانی، کاهش میزان مصرف کالاهای خارجی از جمله این راهکارها به‌شمار می‎رود.

*انتقال آب از یک حوزه به حوزه دیگر برای کشاورزی منطقی نیست

وی در ادامه با اشاره به پروژه‌های انتقال آب حوزه به حوزه‌ای در این استان، گفت: بحث استقلال آب را از همان ابتدا مردم پیگیر و دنبال بودند، پیگیری نمایندگان استان نیز در مجلس باعث شد قانونی در مجلس تصویب شود که شرکت‌های آب منطقه‌ای استان‌ها مستقل شود.

یوسف‌پور ادامه داد: در بحث آب خود وزارت نیرو در کلان نظارت دارد و اختصاص در اختیار خود وزارتخانه است و مدیران استانی فقط مجری دستورات وزارتخانه هستند.

وی اضافه کرد: در بحث‌های به وجود آمده میان استان چهارمحال و بختیاری و استان اصفهان همیشه این بوده که خود مردم استان از آب استفاده کنند که در دولت نهم هم توسط رئیس جمهور و آقای فتاح وزیر وقت نیرو بر این مسئله تاکید شد، آب را هم اگر می‌خواهند به جای دیگر منتقل کنند مانعی نیست که عمدتاً باید برای شرب و حداکثر برای صنعت منتقل بشود.

صاحب امتیاز روزنامه سیاست روز با بیان اینکه انتقال آب از یک حوزه به حوزه دیگر برای کشاورزی منطقی نیست، گفت: چون در همان حوزه هم می‌شود کشاورزی کرد، در قضیه مسائل اخیر بیشتر با توجه به خشکسالی پیش آمده و کم شدن آب زاینده رود عده‌ای بودند که می‌خواستند سوءاستفاده کنند، برخی می‎گفتند که در چهارمحال و بختیاری دارند آب زیادتری برداشت می‌کنند در صورتی که آمار و ارقام خود آب منطقه‌ای اصفهان حکایت از آن داشت که برداشت در استان چهارمحال و بختیاری کمتر هم بود.

وی تأکید کرد: برخی می‌خواستند از شرایط خشکسالی سوءاستفاده کنند که دوستان ما در اصفهان از جمله خود استاندار و نمایندگان آن استان در مجلس به این مسئله معتقد نبودند و خودشان هم آمدند بازدید کردند و دیدند.

یوسف‌پور در ادامه در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر اینکه فرهنگ انتخابات آسیب دیده است، گفت: در حال حاضر انتخابات تبدیل به یک وضعیت خانه به خانه‌ای شده است، برهمین اساس لازم است تا تشکل‌های انتخاباتی ایجاد و بر اساس آن فعالیت‌‎های انتخاباتی ساماندهی شود.

انتهای پیام/ح10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول