اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تبلیغات اسلامی سیستان‌ و بلوچستان با صدور بیانیه‌ای

رونق سرمایه داخلی از شاخص‌های شکوفایی اقتصاد است

خبرگزاری فارس: تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: میزان تولید ملی و رونق کار و سرمایه داخلی از شاخص‌های شکوفایی اقتصاد هر ملتی است.

رونق سرمایه داخلی از شاخص‌های شکوفایی اقتصاد است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان در این بیانیه آمده است: خط و مشی اساسی سال 1391، به رسم سنت نیکوی آغازین لحظه‌های سال نو، از سوی رهبر فرزانه انقلاب با عنوان سال «تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی» ترسیم شد همانگونه که معظم‌له نیز در پیام نوروزیشان تأکید فرمودند، حضور جهادگونه در عرصه‌های اقتصادی کشور که شعار منتخب سال گذشته بود، مستلزم مداومت بر این حضور است و یکی از شاخص‌های شکوفایی اقتصاد هر ملتی، میزان تولید ملی و رونق کار و سرمایه داخلی آن است.

این بیانیه می‌افزاید: دنیای امروز به خصوص در دهه اخیر به سمتی رفته است که مدیریت اقتصاد جهان و تمرکز سرمایه‌گذاری‌های جهانی از انحصار یکی دو کشور ثروتمند غربی خارج شده و وزنه‌های اقتصادی تأثیرگذاری همچون چین، هند، برزیل، کره و... ظهور کرده‌اند که تا چندی پیش در ردیف کشورهای فقیر و جهان سومی به شمار می‌آمدند این تغییر بزرگ، نقشه سیاسی جهان را نیز دستخوش تحول کرده و به نوعی مانع از یکه‌تازی معدود کشورهای صنعتی شده است که چندین دهه بر اوضاع سیاسی جهان مسلط بودند و سلطه سیاسی و ایدئولوژیک خود را از طریق سلطه اقتصادی بر سایر کشورها دنبال می‌کردند.

در این بیانه آمده است: اما اکنون که آن نظم کهن از هم پاشیده و طیفی متکثر از نظام‌های قدرتمند اقتصادی در گوشه و کنار جهان به وجود آمده است، ایران اسلامی به عنوان مقتدرترین نظام سیاسی منطقه خاورمیانه که تکیه بر ملتی مؤمن و آگاه دارد و از راهبری‌های حکیمانه رهبری شجاع و فرزانه بهره‌مند است، نیاز به این دارد که در این نظم نوین جهانی که سلطه اقتصادی قدرت‌های استکباری و استعماری شکاف‌های عمیقی برداشته است، در کنار بازیگران موفق و جدید عرصه‌های اقتصاد جهانی، نقش و رسالت تاریخی خود را به خوبی ایفا کند.

این بیانیه می‌افزاید: تأکید رهبر معظم انقلاب بر تقویت ارکان اقتصادی کشور نشان از این دارد که معظم‌له این تغییر عظیم را در سپهر اقتصاد جهانی با درایت تمام رصد کرده و نگاه عمیق و آینده نگرشان را به آن معطوف ساخته‌اند این تأکید هوشمندانه و مدبرانه در راستای همان هدفی حرکت می‌کند که سند چشم‌انداز ایران برای سال 1404 ترسیم کرده است و ایران بر طبق آن باید کشوری باشد «توسعه یافته، با جایگاه اول اقتصادی، علمی و فناوری در سطح منطقه، با هویت اسلامی و انقلابی، الهام‌بخش در جهان اسلام و با تعامل سازنده و مؤثر در روابط بین‌الملل».

در این بیانیه آمده است: وقتی این افق سند چشم‌انداز را در کنار فرصت نوظهوری که در عرصه اقتصاد جهانی ایجاد شده است قرار می‌دهیم، پی می‌بریم که چه فرصت تاریخی بی‌نظیری در اختیار ملت ایران قرار گرفته است در جهانی که سلاطین اقتصادی قدیمی‌اش در ضعیف‌ترین وضعیت خود قرار دارند ایران اسلامی بهترین فرصت را برای قرار گرفتن در کنار اقتصادهای بزرگ و تعیین کننده جهانی در اختیار دارد و این امر اهمیت تعیین شعار «تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی» را روشن می‌کند.

این بیانیه می‌افزاید: اهمیت این موضوع وقتی بیشتر می‌شود که به راهبرد بنیادین نظام اسلامی در عرصه بین‌الملل توجه کنیم که احیای ارزش‌های بزرگ الهی را در مقابل ایدئولوژی‌های منحط نظام سلطه جهانی شعار خود قرار داده است و در این مسیر با دشمنی‌ها، توطئه‌ها، تحریم‌ها و کارشکنی‌های مداوم آنها مواجه است و برای موفقیت در این سیاست‌ها، نیازمند آن است که در عرصه اقتصاد بین‌الملل حرف‌های بزرگی برای گفتن داشته باشد.

اداره کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان ضمن تبریک مجدد عید نوروز و آغاز سال 1391 هجری شمسی به همه هموطنان عزیز، به سهم خود با لبیک به پیام نوروزی مقام معظم رهبری، یک بار دیگر تأکید می‌کند که ترسیم شعار بسیار مهم «تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی» این پیام نغز را به مردم و مسئولین ما می‌رساند که اگر می‌خواهیم در جهان امروز نام ایران را در صفحات تاریخ با مفهوم عزت و افتخار و سربلندی پیوند بدهیم، باید با ندای لبیک به رهبر و ولی امر خود، تمام نیروی خود را صرف تحقق این شعار قرار دهیم. قانونگذاران ما در مجلس، مسئولان ما در دولت و همه و همه بکوشند تا به تولید ملی بهای بیشتری بدهند حتی مردم عادی هم که صرفاً مصرف‌کننده هستند آنها نیز می‌توانند با اولویت دادن به خرید محصولات داخلی یاری‌گر بزرگ این شعار باشند. ایرانی آباد و آزاد و سرشار از شوق ایمان و نشاط زندگی، در گرو تحقق شعار «تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی» است.

انتهای پیام/صا30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول