اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست جمعیت هلال احمر مازندران اعلام کرد

آغاز به کار طرح امداد و نجات نوروزی در مازندران

خبرگزاری فارس: سرپرست جمعیت هلال احمر مازندران از آغاز به کار طرح امداد و نجات و راهنمایی مسافران نوروزی در استان خبر داد.

آغاز به کار طرح امداد و نجات نوروزی در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، مهدی ولی‌پور ظهر امروز در آیین افتتاحیه طرح امداد و نجات و راهنمایی مسافران در سالن اجتماعات هلال احمر مازندران اظهار داشت: مازندران با برخورداری از مواهب الهی همه ساله پذیرای بیش از 20 میلیون نفر مسافر داخلی و همچنین پذیرای مسافران خارجی است.

وی با اشاره به اینکه به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی، مازندران معین استان‌های گیلان، گلستان، سمنان و تهران در بروز حوادث است، گفت: از این رو آموزش و استفاده از توانمندی‌های استان، امری اجتناب‌ناپذیر است.

ولی‌پور با بیان اینکه جمعیت هلال احمر به عنوان یکی از بازوهای مدیریت بحران در استان است که 28 شهید امدادگر را تقدیم کرده است، بیان داشت: ‌این جمعیت امروز با تکیه بر توانمندی جوانان و امدادگران، آمادگی نسبی برای مقابله با هر نوع حادثه دارد.

وی با اشاره به اینکه در برهه کنونی، طی ماه‌های اخیر شاهد تحولات چشمگیر از هر حیث در جمعیت هلال احمر مازندران بوده‌ایم، اضافه کرد: یک میلیارد و 500 میلیون تومان برای تجهیز امکانات جمعیت اختصاص یافته است.

ولی‌پور متذکر شد: ‌استاندار مازندران هم برای اختصاص زمین برای تامین پایگاه‌های مورد نیاز انبار هلال احمر تاکید کرده است.

وی گفت: ‌طرح‌های نوروزی هلال احمر مازندران در دو گستره امدادی و راهنمایی مسافران نوروزی با حدود یک‌هزار امدادگر در جاده‌های پرتردد با استفاده از 32 دستگاه آمبولانس انجام می‌شود.

ولی‌پور با اشاره به اینکه 38 پایگاه راهنمایی مسافران نوروزی به همراه نمایشگاه کتاب و صنایع دستی مستقر می‌شود، خاطرنشان کرد: 15 دستگاه خودروی امدادی هم در سطح استان توزیع می‌شود.

وی اظهار داشت: ‌در 70 پایگاه امداد و نجات و راهنمایی مسافران نوروزی در زمان تحویل سال، شمع شهدا روشن می‌شود.

در این مراسم طرح امداد و نجات و راهنمایی مسافران نوروزی و مرکز پاسخگویی اضطراری به حوادث و سوانح آغاز به کار کرد.

انتهای پیام/ش20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول