اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم:

استقرار 12 پست امداد و نجات در جاده‌های استان

خبرگزاری فارس: مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم از استقرار 12 پست امداد و نجات در محورهای مواسلاتی استان خبر داد.

استقرار 12 پست امداد و نجات در جاده‌های استان

خلیل‌الله سائلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، در رابطه با نحوه خدمت‌رسانی به زائران حرم کریمه اهل بیت (ع) اظهار داشت: جمعیت هلال احمر استان قم با در نظر گرفتن اینکه استان قم، محور مواصلاتی 17 استان کشور است، اقدام به برپایی 12 پست امداد و نجات جاده‌ای کرده است.

وی در ادامه با بیان اینکه جمعیت هلال احمر استان قم در نوروز 91 دو ماموریت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری بر عهده دارد اعلام کرد: جمعیت هلال احمر استان قم در راستای انجام ماموریت سخت‌افزاری خود، نسبت به استقرار 12 اکیپ امداد و نجات اقدام کرده است که این میزان نسبت به نوروز 90، با 20 درصد افزایش روبه‌رو بوده است.

وی افزود: همچنین جمعیت هلال احمر استان قم نسبت به پوشش جاده قم گرمسار نیز اقدام کرده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم با اشاره به ماهیت شهر مقدس قم که یک شهر مذهبی و دینی است بیان کرد: یک پست امداد و نجات مخصوص بانوان و به صورت اتوبوس آمبولانس در عوارضی قم تهران مستقر شده است.

وی اضافه کرد: همچنین یک پست مخصوص امداد و نجات هوایی در عوارضی قم تهران استقرار یافته است تا در صورت بروز حوادث رانندگی در کمترین زمان ممکن عملیات امداد و نجات انجام شود.

سائلی در ادامه با بیان اینکه 10 پست امداد و نجات بین شهری و بین جاده‌ای در استان قم استقرار یافته است اظهار کرد: در این تعداد اکیپ امداد و نجات استان، بیش از 150 نفر از امدادگران، نجاتگران، پزشکان، پرستاران و راننده آمبولانس به صورت شبانه‌روزی مشغول امدادرسانی به زائران حرم حضرت معصومه(س) هستند.

وی با اشاره به به‌روزرسانی خودروهای نجات و ناوگان امدادی استان در سال جاری اظهار داشت: در طرح‌های عملیاتی امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قم، خودروهای ویژه مجهز به دستگاه‌های نجات حضور دارند که شامل دستگاه برش و رهاسازی مصدوم از خودروی آسیب دیده با بالاترین استانداردهای جهانی هستند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم در پایان با بیان اینکه تمام اعضای جمعیت هلال احمر استان قم که در طرح نوروزی این ارگان حضور دارند، آموزش‌های لازم در راستای امداد و نجات را دیده‌اند عنوان کرد: امدادگران حاضر در طرح در دوره‌های آموزشی مورد بازآموزی قرار گرفته‌اند و از بیست و پنجم اسفند ماه سال 90 تا پانزدهم فروردین ماه سال 91 آماده خدمت‌رسانی به زائران حرم کریمه اهل‌بیت(ع) هستند.

انتهای پیام/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول