اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبیک:

مراکز فرهنگی آبیک پاسخگوی نیاز جوانان نیست

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبیک گفت: مراکز و امکانات فرهنگی آبیک پاسخگوی نیازهای جوانان شهرستان نیست.

مراکز فرهنگی آبیک پاسخگوی نیاز جوانان نیست

محمدحسین نصیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار کرد: افزایش مراکز فرهنگی به ویژه خانه‌های فرهنگ و کتابخانه‌های عمومی در شهرها و روستاهای بزرگ ضروری است چراکه تا رسیدن به حد ایده‌آل امکانات و مراکز فرهنگی، فاصله داریم.

وی بر نگاه و توجه بیشتر مسئولان به بخش فرهنگی تأکید کرد و افزود: هر چه در زمینه فرهنگ سرمایه‌گذاری شود، مصونیت نسل نوجوان و جوان در برابر هجمه گسترده فرهنگی دشمنان افزایش می‌یابد.

این مسئول ادامه داد: می‌طلبد که بخشداران، دهیاران و شوراهای اسلامی شهرها و روستاها در زمینه تهیه زمین برای احداث مراکز فرهنگی وارد عمل شوند تا اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بتواند اقدام لازم را انجام دهد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبیک، وضعیت کتابخانه‌های عمومی این شهرستان را نامطلوب برشمرد و تصریح کرد: ظرفیت شهرستان نسبت به وجود کتابخانه‌های عمومی بیشتر است بنابراین احداث کتابخانه‌های عمومی به شدت احساس می‌شود.

نصیری، از تحویل زمینی به مساحت یک هزار و 700 متر مربع از سوی شورای اسلامی روستای قشلاق به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد و افزود: امیدواریم در کمیته برنامه‌ریزی امسال شهرستان آبیک برای احداث خانه فرهنگ در روستای قشلاق، اعتباری گنجانده شود.

وی بر اختصاص زمین مناسب از سوی شهرداری و شورای اسلامی شهر خاکعلی به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد و گفت: با توجه به اینکه هفت سال از شهر شدن خاکعلی می‌گذرد، احداث خانه فرهنگ در این شهر نسبت به روستاهای بزرگ در ضرورت است.

این مسئول از پیشرفت فیزیکی 50 درصدی خانه فرهنگ در روستای زیاران خبر داد و افزود: این خانه فرهنگ در زمینی به مساحت 500 متر مربع و در سه طبقه شامل سیستم اداری، کتابخانه عمومی و سالن آمفی‌تئاتر در حال احداث است که امیدواریم این پروژه تا پایان سال جاری تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبیک یادآور شد: اگر مسئولان در زمینه امور فرهنگی، برنامه ریزی عام و خاص داشته باشند می‌توان در راستای ارتقای سطح فرهنگی شهرستان گام‌های مؤثری برداشت.

نصیری، بر راه‌اندازی کانون‌های فرهنگی و هنری به ویژه کتابخانه‌ها در مساجد تأکید کرد و افزود: امکان تحقق این امر در روستاها وجود دارد که امیدواریم متولیان مساجد، همکاری و تعامل لازم را با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی داشته باشند.

انتهای پیام/و۱۰/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول