اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین خبر داد

بازسازی مدارس فرسوده آبیک در سال 91

خبرگزاری فارس: مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین از تخریب و بازسازی مدارس فرسوده آبیک در سال آتی خبر داد.

بازسازی مدارس فرسوده آبیک در سال 91

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک محمدجواد حیدری  امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان آبیک اظهار کرد: یک مدرسه بزرگ فرسوده در شهر آبیک و دو مدرسه فرسوده در روستاهای این شهرستان در سال 91 تخریب و بازسازی می‌شوند.

حیدری افزود: شهرستان آبیک هر ساله در برگزاری جشنواره خیرین مدرسه‌ساز سرآمد بوده و خوشبختانه در این زمینه نیز اعتبارات مطلوب و پرفایده‌ای به این شهرستان سرازیر شده است.

وی تجلیل از خیرین را از اهداف اصلی برگزاری جشنواره خیرین مدرسه‌ساز ذکر و تصریح کرد: جشنواره‌ها سبب می‌شوند تا خیرینی که در امر مدرسه‌سازی مشارکت می‌کنند، دولت دو برابر کمک آنان را خارج از نوبت کمک کرده و اعتبار اختصاص دهد.

این مسئول بر جدیت و پیگیری اعضای شورای آموزش و پرورش شهرستان آبیک در برگزاری بهتر جشنواره خیرین مدرسه‌ساز و حضور خیرین بیشتر تأکید کرد و افزود: شهرستان‌های قزوین، البرز، بویین‌زهرا و آبیک در برگزاری جشنواره‌ها، اعتبارات خوبی را دریافت کرده‌اند.

مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین ادامه داد: استان قزوین در جذب خیرین به نسبت جمعیت و امکانات، جزو استان‌های برتر کشور است که به نسبت اعتبارات، عملکرد خوبی را داشته است.

حیدری اضافه کرد: پیش‌بینی می‌کنیم در جشنواره خیرین مدرسه ساز پیش رو که در 28 اردیبهشت در استان قزوین برگزار می‌شود، بیش از 220 میلیارد ریال اعتبار جذب کنیم.

وی اذعان کرد: از مسئولان شهرستان می‌خواهیم که با تمام توان و با توجه ویژه، جشنواره خیرین مدرسه‌ساز را در شهرستان آبیک برگزار کنند، چراکه اداره‌کل نوسازی مدارس استان قزوین آمادگی دارد تا بخشی از هزینه‌های جاری را نیز پرداخت کند.

این مسئول در خصوص هوشمند سازی مدارس خاطر نشان کرد: طی جلسات متعددی که در استان قزوین برگزار شده است، برندگان مناقصه‌ها مشخص شده‌اند و به ترتیب اولویت تا پایان سال جاری مدارس به اداره کل نوسازی معرفی می‌شوند تا در فروردین ماه سال آینده نسبت به هوشمند سازی مدارس اقدام شود چراکه در حال حاضر خرید تجهیزات در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین ادامه داد: در کمیته بحران استان قزوین، تخریب و بازسازی مدرسه شهرک فردوس در دستور کار قرار گرفته است.

حیدری در پاسخ به سئوال معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش آبیک مبنی بر عدم تخصیص اعتبار برای هنرستان‌ها طی چهار سال اخیر اذعان کرد: اعتبار برای هر منطقه هزینه شده و تجهیزات پس از خریداری در اختیار اموال اداره‌کل قرار داده می‌شود لذا امکان اینکه به جای تجهیزات هنرستانی، تجهیزات دبیرستانی برای آبیک خریداری شده باشد، بعید نیست.

وی ادامه داد: در سفر سوم هیئت دولت به استان قزوین، شش استخر در استان قزوین مصوب شده بود که دو استخر در قزوین و در هر یک از شهرستان‌های آبیک، البرز، بویین‌زهرا و تاکستان نیز یک استخر احداث می‌شود و این در حالی است که در سال آینده با توافقی که با آموزش و پروش آبیک انجام شده، هنرستان دخترانه عاطفه که اکنون دانشگاه پیام نور است تخریب و نسبت به احداث استخر اقدام می‌شود.

حیدری در پایان بر مشارکت شوراهای اسلامی شهرها و روستاها در برگزاری جشنواره خیرین و دعوت از خیرین تأکید کرد.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول