اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور جمع کثیری از شاعران

محفل شعر و مشاعره شمیم بهاری در سربیشه برگزار شد

خبرگزاری فارس: با حضور جمع کثیری از شاعران سربیشه محفل شعر و مشاعره با عنوان شمیم بهاری در این شهرستان برگزار شد.

محفل شعر و مشاعره شمیم بهاری در سربیشه برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سربیشه، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سربیشه صبح امروز در مراسم محفل شعر و مشاعره شعرای این شهرستان اظهار داشت: این محفل شعر و مشاعره با عنوان شمیم بهاری برگزار می‌شود.

امیر کوچی با بیان اینکه هم‌اکنون باید با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و رویکردهای دولت خدمتگذار قلممان را با فرهنگ‌های ارزشی به سمت دشمن نشانه بگیریم، تصریح کرد: امروز با این اسلحه و این ساز و کار و تکنیک توأم با مباحث فرهنگی و هنری و با الهام و پشتوانه رهبر فرزانه‌ انقلاب که خود شاعری خطیر هستند، در این زمینه به نحو احسن انجام وظیفه کنیم.

وی افزود: قلم شاعر از هر اسلحه‌ای برنده‌تر است و تیزی آن بر کید و مکر بدخواهان از هر شمشیری کارسازتر است چرا که شاعر توانا می‌تواند مقاصد و اهدافش را  به وسیله الفاظ در غالب نثر و نظم زیبای شعریش چنان بگنجاند که تا ابد نام خویش را ماندگار و پیامش برای آیندگان رهنما بماند.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سربیشه ادامه داد: در مجموعه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با توجه به شعار امسال که از سوی مقام معظم رهبری سال تولید ملی و حمایت از سرمایه ایرانی نامیده شده است مجدانه این مهم را پیگیری و از آن حمایت  می‌کنیم تا آثار شاعران شهرستان با نام خودشان به صورت کتاب به چاپ برسد.

کوچی اظهار داشت: همچنین در نشریه "دیار اندیشه" شهرستان ستونی به‌عنوان با شاعران در نظر گرفته شده است که شعر شاعران همراه با بیوگرافی و عکس آنها در این نشریه به چاپ می‌رسد.

وی فعال کردن کارگاه‌های نقد و بررسی شعر و ادب، کلاس‌های آموزشی، برگزاری شب شعر در هر ماه همراه با تازه‌ترین سروده‌ها، حضور فعالانه شاعران در تمامی برنامه‌های فرهنگی و هنری شهرستان و شرکت در جشنواره‌های استانی و شهرستانی را از دیگر برنامه‌های مورد توجه این اداره در سال جاری عنوان کرد.

کوچی گفت: تلاش‌ها و پیگیری‌های لازم برای به ثبت رسیدن انجمن شعر شهرستان در حال انجام است.

در ادامه شاعران شهرستان هر کدام تازه‌ترین سروده‌هایشان را با موضوع طبیعت، بهار و نوروز قرائت کردند و سپس در همین زمینه با یکدیگر به مشاعره پرداختند و در خاتمه با اهدای لوح تقدیر و هدایایی به رسم یادبود از شاعران تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول