اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و ترابری استان اردبیل:

نیروی انسانی سرمایه تحقق شعار امسال است

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و ترابری استان اردبیل گفت: نیروی انسانی شایسته‌ترین سرمایه‌ای است که ما می‌توانیم در تحقق پیام نوروزی مقام معظم رهبری به آن متوسل شویم.

نیروی انسانی سرمایه تحقق شعار امسال است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمدکریم هدایتی عصر امروز در جلسه ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی در اردبیل اظهار داشت: اگر بتوانیم از این سرمایه ارزشمند درست و بهینه بهره‌برداری کنیم هم می‌توان اسباب تولید ملی و هم شایستگی کار و سرمایه ایرانی را به معنای واقعی به منصه ظهور رساند.

وی نمونه‌ای از این نیروی انسانی شایسته و فداکار را راهداران پرتلاش، سخت‌کوش و خستگی‌ناپذیر توصیف کرد و افزود: در ایام تعطیلات نوروزی امسال به رغم بارش متعدد برف راهداران ما به گونه‌ای فعالیت کردند تا اسباب رشد 14 درصدی سفرهای داخلی و 26 درصدی سفرهای خارجی را شاهد و ناظر باشیم.

هدایتی تصریح کرد: براساس آمار هواشناسی سال 90 نسبت به سال 89 بیش از 196 درصد افزایش تغییرات جوی و برودت ناگهانی هوا را شاهد بودیم به طوری که 35 درصد روزهای زمستان برفی و یخبندان بوده است.

این مسئول خاطر نشان کرد: به رغم این همه سختی و موانع انجام کار راهداران استان با تلاش شبانه‌روزی توانستند راه‌های اصلی و فرعی و حتی روستایی را باز نگه داشته و به سرعت به نمک‌پاشی و رفع موانع اقدام کنند.

وی اضافه کرد: با وجود این‌که اواخر سال گذشته تمام استان‌های همجوار راه‌هایشان بسته شده و ترددها به سختی انجام می‌شد، در محورها و جاده‌های استان با تلاش راهداران تردد به سهولت انجام می‌شد و کارها به نفع مطلوب صورت می‌گرفت.

به گزارش فارس، مدیرکل راه و ترابری استان اردبیل در ادامه سخنان خود با قدردانی از دستگاه‌های خدمات‌رسان و همراه‌کننده نظیر پلیس راه، هلال‌احمر، میراث فرهنگی و اورژانس در اجرای طرح نوروزی راه و ترابری بیان کرد: ما از تمام مسافران و گردشگران که مقصد خود را اردبیل انتخاب کرده بودند و با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی اسباب یک سفر ایمن و بی‌خطر را فراهم کردند، قدردانی می‌کنیم و با بازگشایی راه اصلی اردبیل – سرچم یک بستر روان و ایمن را در ترددها شاهد بودیم.

هدایتی گفت: در روز طبیعت به رغم سنگینی ترافیک در برخی از محورها سعی کردیم تردد خودروهای سنگین و تریلی و اتوبوس را از محور اردبیل – سرچم قرار دهیم تا در روز 13 فروردین در حرکت خودروهای سبک در تمام محورها به ویژه گردنه حیران مشکلی به وجود نیاید.

*مصرف 12 هزار تن نمک در زمستان سال 89

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: با راه‌اندازی راه اصلی اردبیل – سرچم و چهار خطه کردن این مسیر نه تنها در سال‌های آینده از ترافیک سنگین محور اردبیل – آستارا کاسته می‌شود بلکه تردد در محورهای دیگر نیز به سهولت و بدون مشکل خاص صورت می‌گیرد.

مدیرکل راه و ترابری استان اردبیل با اشاره به آمادگی بخش خصوصی برای راه‌اندازی مجموعه‌های خدماتی و رفاهی در محور جدیدالتأسیس اردبیل – سرچم تصریح کرد: تا زمانی که پروژه اجرایی و عمرانی به مرحله بهره‌برداری نرسد هیچ بخش خصوصی آماده سرمایه‌گذاری نمی‌باشد و ما امسال از دستگاه‌های مختلف خواسته‌ایم با استقرار پایگاه‌های امدادی، اورژانس و پلیس راه راهدارخانه و مجتمع‌های بین‌راهی، سرویس‌های بهداشتی و جایگاه‌های سوخت را راه‌اندازی کنند تا در تردد مسافران و رانندگان مشکلی به وجود نیاید.

عضو ستاد تسهیلات سفرهای دائمی استان خاطر نشان کرد: در ایام زمستان سال گذشته بیش از 12 هزار تن نمک در جاده‌های استان مصرف کردیم تا اقدام به بازگشایی و برف‌روبی جاده‌ها کنیم که این خود بر کاهش مدت بهره‌‌برداری از راه‌های اردبیل سبب می‌شود.

وی در پایان سخنان خود گفت: ‌اگر توسعه استان در گرو گردشگری است توسعه گردشگری نیز در گرو توسعه راه‌ها است که مستلزم سرمایه‌گذاری بیشتر و با ابعاد کار و تلاش مضاعف‌تر است.

انتهای پیام/ی10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول