اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد تسهیلات سفرهای اردبیل:

بیشترین مسافر خارجی از گمرک بیله‌سوار وارد شده است

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد تسهیلات سفرهای دائمی استان اردبیل گفت: بیش از 16 هزار و 350 مسافر و گردشگر خارجی از طریق گمرک بیله‌سوار وارد استان اردبیل شدند.

بیشترین مسافر خارجی از گمرک بیله‌سوار وارد شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهروز ندایی عصر امروز در جلسه دست‌اندرکاران ستاد تسهیلات سفرهای ایام نوروز در اردبیل اظهار داشت: با همراهی و همکاری خوب دستگاه‌های خدمات‌رسان نظیر پلیس راه، راهور، راه و ترابری، هلال‌احمر، اورژانس، پایانه‌ها و حمل و نقل و دستگاه‌های بیمه‌ای و خدمات خودرویی سفرهای نوروزی امسال از 25 اسفندماه به شایستگی مدیریت شد و تا امروز شاهد فعالیت دستگاه‌های دخیل در خدمات‌رسانی به مسافران و گردشگران نوروزی بودیم.

وی تصریح کرد: پلیس راه و راهداران پرتلاش در ایام نوروز در دو مقطع به دنبال بارش برف و نامساعد بودن شرایط جوی تلاش مستمری در بازگشایی جاده‌های اصلی و فرعی داشتند به طوری که در سایه این خدمت جمع میزان ورودی گردشگران داخلی 14 درصد و خارجی 26 درصد رشد داشت.

ندایی از ورود بیش از 2.5 میلیون گردشگر داخلی به استان اردبیل خبر داد و خاطر نشان کرد: اغلب این سفرها با توجه به نبود زیرساخت راه‌آهن و محدودیت سفرهای هوایی از طریق جاده‌ها و محورهای مواصلاتی استان انجام شد که پیش‌بینی می‌کنیم 80 درصد سفرهای انجام شده به این استان اغلب از طریق جاده‌ها و محورهای مواصلاتی بوده است.

دبیر ستاد تسهیلات سفرهای اردبیل به بازرسی‌ها و نظارت‌های متعدد از آب‌های گرم، مراکز اقامتی، پذیرایی و همچنین فعالیت 225 هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر، 40 واحد آموزشی به عنوان محل اسکان فرهنگیان و مسافران نوروزی خبر داد و اضافه کرد: در مجموع 17 درصد میزان سفرها به این استان در ایام نوروز افزایش یافته و بیشترین مسافر مقیم وارد سرعین و گذری نیز وارد اردبیل شده است.

وی تأثیرگذاری راه اصلی اردبیل – سرچم در افزایش مسافران گذری و باز بودن گمرک مرزی بیله‌سوار را اسباب افزایش مسافران خارجی توصیف کرد و ادامه داد: با توجه به آب و هوای مناسب و سرسبز بودن شمال استان بیشتر مقصد گردشگران این مناطق بوده که از بازار مرزی بیله‌سوار، آب‌های گرم مشگین‌شهر به ویژه مجتمع مدرن قینرجه و شابیل و همچنین تله‌کابین فندقلو بازدید کردند.

به گزارش فارس، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از 23 هزار بازدید موزه بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی خبر داد و بیان کرد: بعد از خراسان رضوی و شهر مشهد بیشترین مراکز اقامتی متعلق به استان اردبیل است که این خود بر رونق اقتصادی و اشتغالزایی کمک کرده است.

ندایی خاطر نشان کرد: در سال مزین به تولید ملی، حمایت از کار وسرمایه ایرانی ما با معرفی برای دریافت تسهیلات بانکی و کمک چهار درصدی از محل تسهیلات کمک‌های فنی، اعتباری به سرمایه‌گذاران آماده همراهی آنها هستیم تا بتوانیم سرمایه‌گذاری‌های کلان را در حوزه گردشگری شاهد باشیم.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول