اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ایام تعطیلات نوروز

10 هزار مسافر خارجی وارد تبریز شدند

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی گفت: در ایام تعطیلات سال نو در بخش پروازهای خارجی نزدیک به 10 هزار نفر مسافر در قالب 96 پرواز از طریق پایانه مسافربری فرودگاه وارد تبریز شدند.

10 هزار مسافر خارجی وارد تبریز شدند

علی رستمی امروز در گفت‌وگو با فارس در تبریز اظهار کرد: همزمان با آغاز سفرهای نوروزی 63 هزار و 459 نفر از خدمات فرودگاه بین‌المللی تبریز استفاده کرده‌اند.

وی افزود: این تعداد مسافر در قالب پروازهای داخلی و خارجی و از تاریخ 25 اسفند سال گذشته تا 13 فروردین امسال از طریق 580  پرواز فرودگاه تبریز به آذربایجان‌شرقی وارد یا خارج شده‌اند.

رستمی افزود: از نظر مقایسه‌ای مدت یاد شده با سال قبل نیز در بخش تعداد مسافران ورودی و خروجی شاهد پنج درصد افزایش و در حجم پروازهای صورت گرفته نیز دو درصد افزایش صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: در ایام تعطیلات سال نو در بخش پروازهای خارجی نزدیک به 10 هزار نفر مسافر در قالب 96 پرواز از طریق پایانه مسافربری فرودگاه تبریز وارد استان و 11 هزار و 718 نفر از طریق 98 پرواز به مقصد کشورهای خارجی مسافرت کرده‌اند.

رستمی در مورد پروازهای داخلی در این مدت نیز گفت: 22هزار و 290 نفر مسافر در قالب 194 پرواز از مقصد فرودگاه‌های کشور وارد استان و 19 هزار و 474 نفر از طریق 192 پرواز به مقصد سایر استان‌ها مسافرت کرده‌اند.

رستمی خاطرنشان کرد: مبدأ و مقصد مسافران خارجی فرودگاه تبریز کشورهای ترکیه، آذربایجان، امارات، عراق، گرجستان، باکو و عربستان بوده و مقصد مسافران داخلی نیز شهرهای اصفهان، شیراز، بندرعباس، اهواز، عسلویه، کیش، تهران و مشهد بود.

این مقام مسئول در حوزه حمل و نقل هوایی آذربایجان‌شرقی افزود: حمل و نقل مسافران از طریق فرودگاه تبریز از طریق سه شرکت خارجی تل وید، اسکایو اطلس‌جت و  هفت شرکت داخلی ایران ایر، ترکیش، آتا،آسمان، تابان، ماهان، کاسپین صورت گرفته است. 

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول