اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس میراث فرهنگی بیله‌سوار خبر داد

بسیج تمام امکانات برای پذیرش مسافران داخلی و خارجی در بیله‌سوار

خبرگزاری فارس: رئیس میراث فرهنگی ‌بیله‌سوار از بسیج تمام امکانات شهرستان بیله‌سوار برای پذیرایی از مسافران و گردشگران داخلی و خارجی به این شهرستان خبر داد.

بسیج تمام امکانات برای پذیرش مسافران داخلی و خارجی در بیله‌سوار

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی حامدی ‌در نشست مدیران میراث فرهنگی استان اردبیل اظهار داشت: شهرستان بیله‌سوار به دلیل مرزی بودن همه ساله پذیرای هزاران گردشگر خارجی است به طوری که در نوروز امسال 20 هزار و 131 نفر از طریق گمرک بیله‌سوار وارد کشورمان شده‌اند.

وی به افزایش پنج درصدی ورود مسافران خارجی در چند ماهه اخیر اشاره کرد و افزود: هم‌اکنون روزانه 2 هزار و 500 مسافر از طریق مرز جمهوری آذربایجان وارد گمرک بیله‌سوار شده و به مناطق مختلف سفر می‌کنند.

حامدی در ادامه خاطر نشان کرد: شهرستان بیله‌سوار با داشتن 150 اثر تاریخی که 50 مورد آنها به ثبت ملی رسیده در نوروز سال 91 نیز با تمهید مقدمات توسط ستاد تسهیلات سفرها آماده پذیرایی از مسافران و گردشگران داخلی و خارجی است.

این مسئول اضافه کرد: از امروز چادرهای هلال‌احمر و اطلاع‌رسانی و راهنمای مسافران و گردشگران فعالیت خود را آغاز کردند و تا 15 فروردین سال آینده در خدمت آنها می‌باشند.

وی ادامه داد: با همکاری آموزش و پرورش سه مدرسه با ظرفیت 100 کلاس درس، هتل شهریار اردبیل با ظرفیت 70 نفر، میهمان‌پذیرها و خانه‌های استیجاری با ظرفیت 85 نفر در مجموع با ظرفیت پذیرش و اسکان 406 نفر در این شهرستان آماده میزبانی از مسافران نوروزی هستیم.

به گزارش فارس، رئیس میراث فرهنگی بیله‌سوار به باز بودن چهار مسجد بین‌راهی در مناطق شهری و روستایی بیله‌سوار برای حضور گردشگران با هدف انجام فرایض دینی خبر داد و بیان کرد: با استقرار اورژانس 115 و تیم‌های پزشکی در گمرک بیله‌سوار سعی می‌کنیم با کمترین دغدغه در خدمت مسافران و گردشگران باشیم.

وی از تدارک برنامه موسیقی سنتی در مکان بازارچه مرزی بیله‌سوار و برپایی آلاچیق عشایری با هدف نشان دادن توانمندی‌های گردشگری این شهرستان در ایام نوروز خبر داد و گفت: ما در کنار برپایی سفره‌های هفت‌سین محلی فروشگاه و بازارچه صنایع دستی و همچنین سرویس‌های بهداشتی را مهیای میزبانی از مسافران نوروزی کردیم.

حامدی افزود: با توجه به این‌که 90 درصد مسافران ورودی به بیله‌سوار از بازارچه مرزی و گمرک بازدید می‌کنند این مکان به همراه تپه تاریخی نرگس برای میزبانی مناسب مهیا شده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: سال گذشته 193 هزار و 425 نفر مسافر داخلی و 20 هزار مسافر خارجی از این شهرستان بازدید کردند که پیش‌بینی می‌کنیم امسال با پنج درصد افزایش حضور مسافر روبه‌رو باشیم.

انتهای پیام/ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول