اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی:

پایان‌نامه‌های دانشجویی به سمت پژوهش‌های کاربردی هدایت می‌شوند

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: تحقیقات و پایان‌نامه‌های دانشجویی در اردبیل به سمت پژوهش‌های کاربردی هدایت خواهند شد.

پایان‌نامه‌های دانشجویی به سمت پژوهش‌های کاربردی هدایت می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مسعود گنجی پیش از ظهر امروز در دیدار با کارکنان دانشگاه محقق اردبیلی اظهار داشت: کاربردی شدن پژوهش‌ها زمینه تولید علم را در دانشگاه محقق اردبیلی فراهم می‌کند به همین دلیل اعضای هیئت علمی این دانشگاه بیش از پیش در زمینه کاربردی کردن پژوهش‌ها و هدایت تحقیقات و پایان‌نامه‌ها به سمت پژوهش‌های کاربردی تلاش می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه تولید علم ارتباط مستقیمی با تحقق پیام تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی دارد افزود: ما ظرفیت‌های مهم تولید علم را در دانشگاه‌های خود داریم و باید طوری عمل کنیم که در دانشگا‌ه‌ها بیش از هر چیز انرژی خود را برای تولید بهتر علم متمرکز کنیم.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی چهار گوشه کشور را لبریز از پژوهش‌های کاربردی اعلام کرد و  گفت: لابه لای این کشور پهناور دارای ظرفیت‌های علمی است که توجه به هر یک از آنها و حمایت و تبلیغ آن سطح اقتصادی جامعه را به حد اعلای خود خواهد رساند.

گنجی در بخش دیگری از سخنان خود کاربردی کردن پژوهش را در ارتقای تولیدات علمی موثر دانست و ابراز داشت: تعداد بسیاری از علوم در کشور ما ناشناخته مانده که پرداختن به هر یک از آنها می‌تواند ایران را در درازمدت حتی به قطب علمی جهان تبدیل کند.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود از تشکیل کمیته‌ای با هدف عملیاتی کردن پیام مقام معظم رهبری در نوروز 91 مبنی بر تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی در این دانشگاه خبر داد.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی افزود: این کمیته مرکب از تعدادی از اعضای هیئت علمی و کارکنان است که با برگزاری نشست‌هایی با مراکز صنعتی راهکارهای تقویت تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی و توسعه اشتغال را بررسی خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، گنجی در پایان سخنان خود به اجرایی شدن آیین‌نامه جدید استخدامی جدید و تشکیل اداره رفاه به صورت مستقل برای برنامه‌ریزی با هدف تامین رفاه کارکنان این دانشگاه اشاره کرد و اظهار داشت: سال گذشته برای دانشگاه محقق اردبیلی سال پربرکتی بود و افزایش اعتبارات عمرانی، توسعه فضای فیزیکی، قرار گرفتن نام دانشگاه محقق اردبیلی برای اولین بار در لیست دانشگاه‌های برتر جهان و افزایش بی‌سابقه رشته‌های تحصیلات تکمیلی به ویژه در مقطع دکتری سال 90 نمونه‌هایی از موفقیت‌های این دانشگاه است.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول