اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت کشتی آمل:

رضایی دومین حضورش در مسابقات المپیک را تجربه می‌کند/هشتمین سهمیه مازندران در المپیک

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت کشتی آمل گفت: قاسم رضایی دومین حضور خود در مسابقات المپیک را تجربه می‌کند و در این دوره هشتمین ورزشکار المپیکی مازندران است که به لندن می‌رود.

رضایی دومین حضورش در مسابقات المپیک را تجربه می‌کند/هشتمین سهمیه مازندران در المپیک

قدرت‌الله نهاوندیان ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی فارس در آمل بیان داشت: دلیرمرد آملی توانست با قهرمانی در مسابقات گزینشی المپیک 2012 لندن برای کشتی فرنگی جمهوری اسلامی ایران کسب سهمیه کند.

این مسئول با اعلام اینکه در این دوره از رقابت‌ها در وزن 96 کیلوگرم 10 کشتی‌گیر مطرح آسیا حضور داشتند، افزود: قاسم رضایی برای دومین بار حضور خود در مسابقات المپیک را مسجل کرد.

نهاوندیان که خود از داوران بین‌المللی کشتی کشورمان است، تصریح کرد: این افتخار بزرگ حاصل تلاش شبانه‌روزی قاسم رضایی و مربیان او در تیم ملی و شهرستان آمل است.

وی با اعلام اینکه رقابت‌های کشتی فرنگی گزینشی المپیک در شهر آستانه کشور قزاقستان برگزار شد که قاسم رضایی دلاورمرد آملی توانست در وزن 96 کیلوگرم بر سکوی نخست این رقابت‌ها بایستد، گفت: این ملی‌پوش کشورمان در کشتی فرنگی دور نخست را با قرعه استراحت پشت سرگذاشت و در دور دوم از سد داوید سالدادزه نایب قهرمان المپیک از ازبکستان گذشت و راهی دور نیمه نهایی شد.

این مسئول با اعلام اینکه رضایی در دور نیمه نهایی برای فینالیست شدن با نیگچائو ژای از چین مصاف داشت، عنوان کرد:  رضایی با شکست او علاوه بر حضور در فینال، پنجمین سهمیه کشتی فرنگی کشورمان را در المپیک 2012 لندن کسب کرد.

رئیس هیئت کشتی شهرستان آمل با تاکید اینکه این دلاورمرد آملی در دیدار فینال نیز نوریکاتسو سایکاوا از ژاپن را شکست داد و به عنوان قهرمانی این رقابت‌ها دست یافت، ابراز امیدواری کرد: رضایی بتواند در این دوره از رقابت‌های المپیک به جایگاه اصلی‌اش دست پیدا کند.

به گزارش فارس، قاسم رضایی نفر سوم کشتی فرنگی رقابت‌های جهانی 2007 باکو است که توانست در رقابت‌های المپیک سال 2008 پکن حاضر شود.

این کشتی‌گیر در روز سوم مسابقات کشتی فرنگی المپیک 2008 در وزن 96 کیلوگرم با شکست از رسکیس کشتی‌گیر کشور لیتوانی از دور رقابت‌ها حذف شد، ولی در این دوره از رقابت‌ها عزم خود را جزم کرده تا یکی از مدال‌های خوشرنگ این دوره از مسابقات را از آن خود کند.

انتهای پیام/ن۲۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول