اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

/یک گام تا المپیک لندن/

کشتی‌گیر قمی راهی پیکارهای گزینشی المپیک شد

خبرگزاری فارس: کشتی‌گیر قمی همراه با تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان راهی پیکارهای کشتی فرنگی گزینشی المپیک 2012 لندن شد.

کشتی‌گیر قمی راهی پیکارهای گزینشی المپیک شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم هادی علیزاده پورنیا در اوج جوانی و در حالی که جوان‌ترین عضو تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان کشورمان محسوب می‌شود، همراه با دیگر ملی‌پوشان راهی پیکارهای گزینشی المپیک 2012 لندن در قاره آسیا شد.

علیزاده پورنیا سابقه کسب مقام سوم و نشان برنز پیکارهای کشتی فرنگی قهرمانی رده سنی جوانان آسیا در سال 2010 در کشور چین و همچنین عنوان قهرمانی و نشان طلای رقابت‌های کشتی فرنگی رده سنی بزرگسالان آسیا در سال 2012 در کشور کره جنوبی را در کارنامه دارد.

این کشتی‌گیر در رقابت‌های بین‌المللی سال 2011 باکوی آذربایجان که یکی از میادین مهم و معتبر بین‌المللی از سوی فدراسیون جهانی محسوب می‌شود نیز شرکت کرد و در نهایت با کسب مقام پنجم به کار خود در نخستین همراهی تیم ملی بزرگسالان پایان داد.

اکنون ‌هادی علیزاده به عنوان فرنگی‌کار وزن 74 کیلوگرم تیم ملی کشتی فرنگی رده سنی بزرگسالان کشورمان در ترکیب اعزامی به کشور قزاقستان و شهر آستانه این کشور در پیکارهای گزینشی المپیک 2012 لندن به شمار می‌رود.

البته‌ هادی علیزاده‌پورنیا در این وزن یک کشتی‌گیر مطرح و سرشناس یعنی فرشاد علیزاده را نیز به عنوان جدی‌ترین رقیب در کنار خود می‌بیند زیرا علیزاده در حال حاضر با توجه به تجربه ارزشمندی که از چندین دوره حضور در رقابت‌های جهانی و آسیایی دارد، برای رقابت با حریفان در وزن 74 کیلوگرم گزینشی المپیک لندن انتخاب شده است.

با این حال‌ هادی علیزاده نیز تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان را در سفر به قزاقستان همراهی می‌کند تا با پیگیری تمرینات خود، در مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان که قرار است در اردیبهشت ماه برگزار شود، به رقابت با حریفان بپردازد.

برای شرکت در رقابت‌های گزینشی المپیک تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی رده سنی بزرگسالان کشورمان در حالی روز دوشنبه راهی آستانه قزاقستان شدند که در کشتی فرنگی تیم ایران به دنبال کسب چهار سهمیه المپیک و در رشته آزاد به دنبال سه سهمیه باقی مانده این رویداد بزرگ است و کشتی‌گیران کشورمان باید برای رسیدن به این مهم در وزن‌های 55، 74، 84 و 96 کیلوگرم کشتی فرنگی و 60، 84 و 120 رشته کشتی آزاد فینالیست شوند.

این در حالیست که رقابت‌های کشتی فرنگی گزینشی المپیک در قاره آسیا روزهای 10 تا 13 فروردین ماه و با حضور 21 کشور آسیایی در شهر آستانه قزاقستان برگزار می‌شود و برترین‌های کشتی کشورمان راهی این پیکارها شده‌اند.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول