اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نوروز امسال

2 هزار واحد خون در گیلان اهدا شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل انتقال خون گیلان از اهدای 2 هزار واحد خون در این استان در نوروز امسال خبر داد و گفت: این مقدار اهدای خون نسبت به نوروز 90 دو درصد افزایش داشته است.

2 هزار واحد خون در گیلان اهدا شد

علی داودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اینکه خون یک بافت زنده، سیال و حیاتی است، اظهار داشت: اگر به هر دلیل جریان خون متوقف شود ارگان‌های بدن از کار می‌افتد.

وی، گیلان را از استان‌های پر مصرف خون دانست و تصریح کرد: از تمام افرادی که توانایی اهدای خون دارند می‌خواهیم با مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون استان در رشت، لاهیجان، لنگرود، رودسر،‌ انزلی، فومن و آستارا با اهدای اندکی از خون خود به بیماران بستری در بیمارستان‌ها یاری رسانند.

این مسئول با بیان اینکه گیلان نیازمند گروه خونی O و A است، ابراز داشت: اهدا کنندگان این گروه‌های خونی به پایگاه‌های انتقال خون استان مراجعه کنند.

وی، اهدای خون را یکی از شاخص‌های مهم همدلی، احساس مسئولیت و پیوند با همنوع در جامعه کنونی نامید و اذعان کرد: اهدای خون از اهمیت فراوانی برخوردار است.

داودی، اهدا کنندگان مستمر خون را مناسب‌ترین مربیان برای تبلیغ و ترویج اهدای خون سالم در خانواده و جامعه دانست و یادآور شد: اهدای مستمر خون سالم موجب دسترسی دایم به خون کافی در تمام فصول سال می‌شود.

به گفته وی، زنان حداکثر سه بار و مردان چهار بار در سال می‌توانند اقدام به اهدای خون کنند و سن بین 18 تا 69 سالگی بهترین زمان برای اهدای خون است.

مدیر کل پایگاه انتقال خون گیلان با تصریح بر اینکه سالانه 200 هزار فرآورده خونی در این استان تولید می‌شود، خاطرنشان کرد: بیشترین فرآورده‌های خونی برای اعمال جراحی قلب باز مصرف می‌شود.

وی با اشاره به اهدای خون نوروزی در گیلان بیان داشت: در نوروز امسال مقدار دو هزار واحد خون در گیلان اهدا شد که نسبت به نوروز سال 90 دو درصد رشد داشته است.

داودی، اهدا کننده مستمر خون را کسی دانست که در یک فاصله زمانی 12 ماهه حداقل دو بار خون خود را اهدا می‌کند.

انتهای پیام/خ۲۰/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول