اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پس از 2 سال پیگیری و تلاش

انتقال خون خراسان‌جنوبی هم‌سطح استانداردهای اروپا شد

خبرگزاری فارس: مدیر پایگاه انتقال خون خراسان‌جنوبی گفت: پایگاه منطقه‌ای انتقال خون خراسان‌جنوبی پس از دو سال تلاش و پیگیری مداوم موفق به اخذ گواهی ایزو ‎9001-2008‎‏ از شرکت اروپایی ‏MIC‏ شد.

انتقال خون خراسان‌جنوبی هم‌سطح استانداردهای اروپا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی پایگاه انتقال خون خراسان‌‌جنوبی، مدیر پایگاه انتقال خون خراسان‌جنوبی اظهار داشت: تلاش‌های سازمان در انتخاب اهدا کننده چه در مصاحبه، معاینه و چه در مرحله خونگیری، تهیه فرآورده‌ها، انجام آزمایشات و غربالگری، نگه‌داری و حمل خون به بیمارستان‌ها موجب شد که گواهی ایزو ‎9001-2008‎‏ از شرکت اروپایی ‏MIC‏ به انتقال خون خراسان‌جنوبی تعلق گیرد.

غلامرضا ارجمندی اضافه کرد: داشتن این گواهینامه گویای این مطلب است که تمام فرآینده‌ها در انتقال خون استان در بازه زمانی که خون از رگ اهدا کننده گرفته و به رگ گیرنده منتقل می‌شود هم سطح شرایط استانداردهای کشورهای اروپایی قرار دارد.

وی ضمن ابراز خرسندی از این موفقیت در استان تصریح کرد: نتیجه این تلاش تضمین سلامت خون و فرآورده‌های خونی برای بیماران بستری در بیمارستان‌های استان است.

*اهدای خون در خراسان‌جنوبی امسال 19 درصد رشد داشت

مدیر پایگاه انتقال خون خراسان‌جنوبی از اجرایی شدن طرح هموویژولانس در استان خبر داد و گفت: این طرح با هدف مراقبت از خون طی فرآیند اهداء تا انتقال به بیمار در بیمارستان‌های استان اجرا می‌شود.

ارجمندی با اشاره به اهدای 12 هزار و 540 واحد خون از ابتدای سال جاری در استان گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 19 درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: از این آمار 6 درصد اهداء توسط بانوان و 94 درصد توسط آقایان انجام گرفت. ‏

*افزایش حوادث رانندگی در ایام نوروز نیاز به اهدای خون را افزایش می‌دهد

مدیر پایگاه انتقال خون خراسان‌جنوبی کمبود ذخیره خونی در گروه‌های منفی را یادآور شد و افزود: انتظار می‌رود اهداء کنندگان که به نوعی ایثارگران جامعه هستند برای تأمین ذخیره خونی در ایام نوروز بانک خون را یاری کنند.

ارجمندی با اشاره به افزایش مسافرت‌ها در ایام نوروز تصریح کرد: افزایش مسافرت‌ها، افزایش مجروحان حوادث رانندگی را نیز به دنبال دارد، لذا نیاز به خون بیشتر احساس می‌شود و این امر نیازمند همکاری اهداء کنندگان در تأمین خون به ویژه در گروه‌های خونی منفی است.

انتهای پیام/ح30/ط4000‏

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول