اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان منطقه آزاد ارس:

مناطق مرزی نیازمند توسعه فرهنگی هستند

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان منطقه آزاد ارس گفت: توسعه فعالیت‌های منطقه آزاد ارس در زمینه‌های مختلف و تردد روزانه بیش از 5 هزار مسافر از مرز جلفا لزوم توجه توسعه فرهنگی در این منطقه را دو چندان کرده که مناطق مرزی به سبب ویژگی‌های خاص خود نیازمند توسعه فرهنگی هستند.

مناطق مرزی نیازمند توسعه فرهنگی هستند
 به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد ارس،صادق نجفی در نشست با مدیر و کارشناسان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: فعالیت‌های فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در منطقه آزاد ارس می‌تواند کمک بزرگی در راستای توسعه فرهنگی و مقابله با فرهنگ‌های بیگانه کند.
وی ادامه داد: با همکاری متقابل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌شرقی و معاونت فرهنگی منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس از این پس کودکان و نوجوانان این منطقه شاهد برنامه‌های متنوعی در بخش‌های فرهنگی ادبی و هنری خواهند بود.
نجفی افزود: لازم است پس از انجام کار کارشناسی و بررسی راهکارهای مناسب برای انجام برنامه‌های مختلف در حوزه کودک و نوجوان، برنامه‌های مشترک قابل اجرا به توافق رسیده و از توانمندی‌های منطقه آزاد ارس در این راستا بهره گرفته شود.
حجت‌الاسلام علی ابراهیمی مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌شرقی نیز با اشاره به اهمیت و ضرورت توسعه فعالیت‌های کانون در مناطق مرزی بر اجرای برنامه‌های مشترک تاکید کرد.
وی گفت: فعالیت‌های فرهنگی در نقاط مرزی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و با همکاری منطقه آزاد ارس می‌توانیم جشنواره‌های کشوری و بین‌المللی را در این نقطه از کشور رواج دهیم.
ابراهیمی افزود: فعالیت‌های کانون گسترده است و مناطق مرزی و نقاط دورافتاده و روستایی را در اولویت قرار خواهیم داد تا کودکان و نوجوانان این منطقه بتوانند از کتاب و دیگر محصولات فرهنگی کانون بیش از پیش بهره‌مند شوند.
وی همچنین پیشنهاد کرد در راستای افزایش سطح فعالیت‌های فرهنگی هنری برای مخاطبان کودک و نوجوان، فروشگاه سیار عرضه محصولات فرهنگی و کتاب در شهرها و روستاهای مرزی منطقه و کافی‌نت ویژه کودکان و نوجوانان و مرکز تخصصی نجوم ایجاد و ارائه خدمات کند.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول