اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

توجه به فرهنگ اسلامی بهترین تدبیر در سلامت جامعه است

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: توجه به فرهنگ اسلامی به ویژه در حوزه بهداشت و سلامت شاخص‌ترین تدبیری است که می‌توان با به کارگیری آن از بروز بیماری‌ها پیشگیری و سلامت واقعی را نیز تامین کرد.

توجه به فرهنگ اسلامی بهترین تدبیر در سلامت جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حسین صابری پیش از ظهر امروز در نشست اعضای کمیته‌های کارگروه سلامت اردبیل اظهار داشت: ما بیشترین تاکید و اهتمام خود را در پیشگیری از بروز بیماری‌ها و برخی نارسایی‌های بهداشتی و درمانی قرار دادیم تا با پرداختن به این امر از هزینه‌های سنگین درمانی که گاه آثار جبران ناپذیری را در سطح جامعه بر جای می‌گذارد جلوگیر کنیم که در سایه پیشگیری برخی کمبودها و نگرانی‌ها نیز می‌تواند منتفی شود.

وی ادامه داد: در سایه پیشگیری می‌توانیم برخی هزینه‌های اضافی را صرف علاج بیماری‌های حاد و با هزینه‌های سنگین کنیم که در این زمینه باید به فرهنگ تولید و مصرف شایسته نیز اهتمام داشته باشیم.

استاندار اردبیل از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی خواست با مطالعه و تدبیری درست نحوه ابتلا به بیماری‌های ناشی از مصرف آب غیر بهداشتی را به همراه سوء هاضمه و نامناسب بودن برنامه غذایی را انجام داده و به صورت یک فرهنگ ارزشمند و قابل انتقال به جامعه ارائه کنند.

این مسئول بیان داشت: اگر ما به فرهنگ اسلام و فرمایش بزرگان دین‌مان در نحوه خورد و خوراک خود به‌عنوان نمونه نیاشامیدن آب در وسط غذا، دست کشیدن از غذا پیش از سیر شدن و شستن دست با آب و صابون پیش از صرف غذا توجه کنیم می‌توانیم با رعایت همین موارد ساده بخش عظیمی از سلامت و تغذیه مناسب خود را تامین کنیم.

صابری در ادامه سخنان خود به فرا رسیدن ایام گردشگری در روزهای آغازین سال نو اشاره کرد و افزود: باید ظرفیت گردشگری و مسافرپذیری خود را به گونه‌ای ارتقا دهیم تا در 12 ماه سال مسافر و گردشگر را پذیرا باشیم تا برخی سرمایه‌گذاری‌ها در این حوزه شش ماه معطل و بی ثمر نماند.

استاندار اردبیل با بیان اینکه در حوزه صنعت گردشگری نباید ایام تعطیلی به گونه‌ای باشد که به زیرساخت‌های صنعت گردشگری لطمه وارد شود، خاطرنشان کرد: اگر این وضعیت بر صنعت گردشگری ما حاکم باشد سرمایه‌گذاری که شش ماه فعالیت خود را به تعطیلی کشانده است در شش ماه بعدی از طریق افزایش نرخ‌ها سعی خواهد کرد تا جبران مافات کند.

وی از متولیان امر خواست با بازدیدهای مکرر از مراکز اقامتی شامل هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها و میهمان‌پذیرها و همچنین رستوران‌ها و مراکز عرضه مواد غذایی اجازه ندهند در عرصه مصرف مواد غذایی غیر بهداشتی وارد شده و این این گونه مواد توزیع شود.

انتهای پیام/ح10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول