اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال‌های اخیر

صنایع دستی زمینه اشتغال جوانان آذربایجان‌شرقی را فراهم کرده است

خبرگزاری فارس: فرماندار تبریز گفت: با توجه به گوناگونی و فراوانی بسیاری از رشته‌های صنایع دستی با آموزش مناسب طی سال‌های اخیر توانسته زمینه اشتغال بسیاری از جوانان را در استان فراهم کند.

صنایع دستی زمینه اشتغال جوانان آذربایجان‌شرقی را فراهم کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمود چمنی بعد از ظهر امروز در حاشیه مراسم اختتامیه نمایشگاه توانمندی‌های صنایع دستی و سوغات آذربایجان‌شرقی در مسجد کبود تبریز اظهار کرد: برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی نقش موثری در افزایش آشنایی عموم با میراث سنتی گرانبهای کشور دارد.

محمود چمنی با اشاره به اهمیت صنایع دستی در کشور اظهار کرد: روند آشنایی و علاقه‌مندی مردم به صنایع دستی صعودی بوده و این دست‌ساخته‌های زیبا، زینت‌بخش زندگی همه خواهد شد.

چمنی خاطرنشان کرد: با توجه به نامگذاری سال 91 از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، صنایع دستی مناطق مختلف با ظرفیتی که دارند، می‌توانند گام بلندی در تحقق این شعار بردارند.

وی ضمن قدردانی از تلاش‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی در توسعه اشتغال صنایع دستی گفت: با توجه به گوناگونی و فراوانی بسیاری از رشته‌های این صنعت هنر، آموزش مناسب طی سال‌های اخیر توانسته زمینه اشتغال بسیاری از جوانان را در استان فراهم کند.

رئیس ستاد دائمی تسهیلات سفر شهرستان تبریز یادآور شد: در مدت تعطیلات نوروز 91 برای بهره‌مندی هموطنان و گردشگران، نمایشگاه‌ها و بازارچه‌های متعدد عرضه صنایع دستی، هنرهای سنتی و سوغات در نقاط مختلف شهرستان تبریز برپا شد که مورد استقبال گسترده‌ای قرار گرفت.

چمنی ضمن تقدیر از غرفه‌داران نمایشگاه تصریح کرد: این نمایشگاه‌‌ها، علاوه بر ارائه نمونه‌های هنرهای سنتی و صنایع دستی اصیل استان، آداب و رسوم و آیین‌های نوروزی مردم آذربایجان‌شرقی را نیز به خوبی معرفی می‌کردند.

انتهای پیام/آ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول