اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال 1391 انجام می‌شود

اختصاص 193 میلیارد تومان اعتبار برای بخش کشاورزی گلستان

خبرگزاری فارس: استاندار گلستان گفت: در سال 1391 برای بخش کشاورزی گلستان 193 میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شده است.

اختصاص 193 میلیارد تومان اعتبار برای بخش کشاورزی گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان جواد قناعت پیش از ظهر امروز در نخستین جلسه شورای اداری گلستان اظهار داشت: هر دستگاه بر اساس شرح وظایف و اولویت‎های مشخص شده برنامه‎هایی را در طول سال بر عهده دارد، اما یک‎سری از برنامه‎ها با هماهنگی صورت گرفته در کشور و همچنین سطح استان از اولویت برنامه‎ها در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی است.

وی توجه به بخش کشاورزی را از جمله اولویت‎های کاری سال 1391 برشمرد و گفت: با توجه به اهمیت این بخش در سال گذشته کارگروهی به منظور تدوین برنامه برای پیشبرد و توسعه بخش کشاورزی در سطح کشور شکل گرفت و در سطح استان نیز این کارگروه با حضور استاندار برگزار شد.

قناعت تصریح کرد: 530 هزار از اراضی را وزارت جهاد کشاورزی شناسایی و آماده واگذاری کرده که برای آن نیز تسهیلات بانکی با نرخ هفت درصد در نظر گرفته‎اند.

استاندار گلستان خاطر نشان کرد: دولت به دنبال این است تا جهش بزرگی در بخش کشاورزی محقق شود و نهضتی بزرگ‌تر از نهضت مسکن مهر را در بخش کشاورزی ایجاد کند.

وی با بیان اینکه دولت در سطح کشور در بحث مسکن مهر بسیار جدی وارد عمل شد ابراز داشت: گلستان نیز همگام با اهداف دولت توانست اقدامات خوبی را در این مسیر انجام دهد و از رتبه 28 در مسکن مهر به رتبه ششم در سطح کشور دست یابد.

قناعت ادامه داد: اقدامات گلستان در بخش مسکن مهر نشان داد که اگر کار جهادی انجام شود ما می‎توانیم به موفقیت‎های چشمگیری در سطح استان نایل شویم.

این مسئول متذکر شد: اگر می‎خواهیم در بخش کشاورزی نیز کار بزرگی محقق شود باید شناسایی و مدیریت زمین که بخش اعظم آن انجام شده است، طرح تقسیم زمین‎های کشاورزی، مدیریت آب، مدیریت منابع و شناسایی نیروها مدنظر قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه از محل اعتبارات ویژه 192 میلیارد و 700 میلیون تومان تسهیلات برای بخش کشاورزی گلستان در نظر گرفته شده اذعان داشت: مدیران باید تمام تلاش خود را انجام دهند تا بتوانند این اعتبار را برای استان جذب کنند و معاون برنامه‌ریزی استاندار، بانک کشاورزی و جهاد کشاورزی با همکاری هم تمام اقدامات را برای جذب این منابع انجام دهند.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول