اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار زنجان خبر داد

تخصیص 50 درصد از اعتبارات پروژه‌های عمرانی زنجان

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار زنجان با اشاره به تخصیص 50 درصد اعتبارات استانی پروژه‌های عمرانی شهر زنجان گفت: نگرانی عمده از عدم جذب این اعتبارات به دلیل عدم پیشرفت مناسب این پروژه‌ها است.

تخصیص 50 درصد از اعتبارات پروژه‌های عمرانی زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علی‌اکبر کریمی عصر امروز در مراسم افتتاح ساختمان جدید شورای شهر زنجان با اشاره به اینکه شورای شهر به منزله پارلمان محلی است، اظهار داشت: این شورا مسئول پیگیری مشکلات محلی شهر است.

وی از الگوگیری شهرداری‌ها و شورای شهر سایر شهرستان‌ها از شهرداری و شورای شهر زنجان خبر داد و افزود: انتظار از شورا و شهرداری شهر زنجان برای عملکرد بهتر بیشتر از سایر شهرستان‌ها است.

معاون عمرانی استاندار زنجان یکی از نقاط قوت استان زنجان را وجود فضای همدلی در بین مسئولان اعلام و اضافه کرد: شهرداری زنجان بیشترین بهره را از این موضوع برده است.

وی تشکیل ستاد عمران شهری و حضور مدیران ارشد استان برای بررسی مشکلات شهری را  از موهبت‌های استان زنجان عنوان کرد و گفت: این شرایط در هیچ مقطعی برای استان زنجان وجود نداشته است.

کریمی با اشاره به تخصیص 400 میلیارد ریال در ستاد عمران شهری برای اجرای پروژه‌های عمران شهرهای استان زنجان اضافه کرد: شهرداری زنجان 30 پروژه برای این شهر تعریف کرده است.

وی ارزش پروژه‌های تعریف شده برای شهر زنجان را در حدود 52 میلیارد و 300 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: تامین 25 میلیارد تومان از این اعتبار بر عهده استان گذاشته شده است.

معاون عمرانی استاندار زنجان مونوریل، مطالعه طرح جامع ترافیکی شهر زنجان، احداث چهار تقاطع غیر هم‌سطح در نقاط مختلف شهر، ساماندهی ورودی‌های شهر به ویژه ورودی شرق شهر زنجان، طرح سبزه‌میدان، تونل شهری، تقاطع غیرهمسطح امام حسین (ع)، احداث بلوار ولایت، سامان‌دهی منطقه تفریحی گاوازنگ و همچنین منطقه زنجانرود را از جمله طرح‌های تعریف شده برای شهر زنجان اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه عمران شهر زنجان تا نقطه مطلوب، فاصله زیادی دارد، افزود: این فاصله به دلیل عقب ماندگی طی سال‌های گذشته به وجود آمده است.

معاون عمرانی استاندار زنجان با اشاره به اینکه بودجه شهر زنجان اندکی بیشتر از 100 میلیارد تومان است، گفت: بودجه شهرداری شهری مانند قزوین سه برابر زنجان است در حالیکه این شهر زمانی از توابع استان زنجان بوده است.

وی توسعه شهر زنجان را منوط به عملکرد شورای شهر زنجان اعلام کرد و افزود: افزایش بودجه شهرداری توسعه شهر را سرعت می‌بخشد.

کریمی با اشاره به اینکه 50 درصد از اعتبارات استانی برای پروژه‌های عمرانی تخصیص یافته است، ادامه داد: به دلیل عدم پیشرفت پروژه‌ها نگران عدم جذب این اعتبارات به دلیل پیشرفت نکردن پروژه‌ها است.

وی با ابراز نگرانی از عدم جذب بودجه پروژه‌های عمرانی شهر زنجان تاکید کرد: اگر پیگیری جدی در انجام پروژه‌ها انجام نشود، اعتبارات تخصیص یافته تا پایان سال مالی جذب نخواهد شد.

معاون عمرانی استاندار زنجان ادامه داد: اگر شورا پیگیر امور پروژ‌ه‌های عمرانی باشد کارها بهتر انجام می‌شود.

انتهای پیام/ی20

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول