اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری چهارمحال و بختیاری خبر داد

تخصیص 41 میلیارد ریال اعتبار به دهیاری‌های چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری چهارمحال و بختیاری از تخصیص 41 میلیارد و 247 میلیون ریال اعتبار به دهیاری‌های این استان خبر داد.

تخصیص 41 میلیارد ریال اعتبار به دهیاری‌های چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد داریوش رضایی بعد از ظهر امروز در نشست مشترک با دهیاران شهرستان شهرکرد، اظهار داشت: از مجموع یک هزار و 100 روستا در این استان تنها روستاهای کمتر از 20 خانوار فاقد دهیاری است.

وی افزود: در ابتدای دولت نهم ایجاد 100 دفتر دهیاری در این استان مصوب شده است که هم‌اکنون تعداد دهیاری‌های جدید این استان به بیش از 300 دهیاری افزایش یافته است.

رضایی از تخصیص 41 میلیارد و 247 میلیون ریال اعتبار به دهیاری‌های این استان خبر داد و گفت: گفت: از این مبلغ 10 میلیارد و 211 میلیون برای هزینه‌های جاری و عمرانی 43 دهیاری شهرستان شهرکرد تخصیص یافته است.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: شش درصد مجموع این اعتبارات به طرح‌های آموزشی، دو درصد به طرح‌های پژوهشی اختصاص یافته و بقیه در امور جاری و عمرانی مانند احداث ساختمان دهیاری، ساخت غسالخانه، زیرسازی و آسفالت معابر و ایجاد فضای سبز هزینه شده است.

وی بر ضرورت هدایت و پیگیری اعتبارات استانی به سمت و سوی تکمیل زیرساخت‌های روستاهای این استان تأکید کرد و گفت: آموزش دهیاران، برگزاری المپیاد دهیاران در سطح این استان در راستای تحقق دولت الکترونیک از دیگر این اولویت‌ها به‌شمار می‌رود.

رضایی در ادامه شکل‌گیری دهیاری‌ها را سبب ساماندهی مدیریت و توسعه روستایی برشمرد و گفت: در دولت خدمتگزار نگاهی ویژه به عمران روستاها شده است به طوری که در حال حاضر در تمام‌ شاخص‌ها تحولی بنیادی در توسعه و بهبود زیرساخت‌های روستاها شکل گرفته است.

وی ادامه داد: دهیاران باید تلاش بیشتری کرده و مشکلات موجود در روستاها را به مدیریت امور روستایی استانداری منعکس کنند تا بتوانیم این روستاها را مورد حمایت بیشتر قرار دهیم.

رضایی در ادامه از برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه دهیاران این استان خبر داد و گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون بیش از 300 دهیار در این استان آموزش‌های مورد نیاز را در قالب 180 دوره آموزشی طی کرده‌اند.

وی اظهار داشت:‌ 290 میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارات استانی برای اجرای این دوره‌های آموزشی هزینه شده است.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول