اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران:

موزه روستایی مازندران راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: موزه روستایی مازندران عملیاتی می‌شود.

موزه روستایی مازندران راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سیف‌الله فرزانه صبح امروز در نشست اجرایی ستاد تسهیلات سفر مازندران اظهار داشت: استان مازندران به لحاظ داشتن ظرفیت‌های میراث طبیعی و میراث مادی و معنوی از جمله استان‌های برتر کشور مطرح است.

وی تصریح کرد: اهمیت ایجاد چنین فضاهایی از ضرورت‌‌های اصلی استان مازندران برای گردشگران خارجی در سند پنج ساله آینده دولت است.

فرزانه ابراز امیدواری کرد تا با همکاری استانداری مازندران، ادارات کل منابع طبیعی منطقه ساری و نوشهر چنانچه واگذاری عرصه‌های مورد نیاز برای ایجاد موزه روستایی در دو نقطه شرق و غرب استان در اختیار این اداره کل قرار گیرد این اداره کل نسبت به راه‌اندازی موزه روستایی اقدام اساسی ‌کند.

* توسعه گردشگری نیازمند ساماندهی زیرساخت‌های بین‌راهی مازندران

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: با توجه به استقبال بی‌نظیر گردشگران، احداث سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه‌های بین‌راهی ضروری است.

فرزانه بیان داشت: توسعه گردشگری در کشور و استان مستلزم ایجاد زیرساخت‌ها و ارتقای سطح خدمات برای هدایت گردشگران داخلی، خارجی و تسهیل سفر و ایجاد رغبت است.

وی ادامه داد: از موارد مهم و مورد نیاز ابتدایی، ساخت سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه‌های بین‌راهی است که پس از بررسی‌های انجام شده در طی بازدید‌های میدانی و نیازمندی مسافران ورودی و همچنین اقامت‌کنندگان مهیا کردن این مراکز با امکانات کافی و در حد استانداردهای بین‌المللی برای گردشگران محسوس است.

فرزانه ادامه داد: با عنایت به هماهنگی انجام شده در مورد تامین اعتبارات لازم از سوی استاندار مازندران، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان گردشگری کشور واگذاری عرصه‌های مورد نیاز از سوی دستگاه‌های مرتبط به ویژه ادارات کل منابع طبیعی ساری و نوشهر و امور اراضی استان با هدایت و پشتیبانی استانداری مازندران به این اداره کل مورد توجه است تا با آخرین متدهای فنی اداره کل گردشگری استان نسبت به ساخت و راه‌اندازی این مراکز اقدام کند.

انتهای پیام/ن۲۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول