اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول موزه ارومیه خبر داد

بازدید بیش از 6 هزار نفر از موزه ارومیه

خبرگزاری فارس: مسئول موزه ارومیه گفت: بیش از 6 هزار نفر در هفته نخست امسال از موزه تاریخی ارومیه بازدید کردند.

بازدید بیش از 6 هزار نفر از موزه ارومیه

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه ناهیده رضایی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: موزه ارومیه از غنی‌ترین گنجینه‌های تاریخی کشور و دومین گنجینه تاریخی ایران است که همه ساله بازدیدکنندگان زیادی را به خود جلب می‌‌کند.

وی با بیان اینکه در ایام نوروز امسال 6 موزه در سطح استان فعال است افزود: در تمام موزه‌های استان سفره هفت‌سین برپا شده است.

رضایی ادامه داد: در تمامی موزه‌های فعال در استان نمایشگاه معرفی جاذبه‌های گردشگری نیز دایر است و معرفی این جاذبه‌های طبیعی و تاریخی به صورت 25 تابلوی متنوع برپا شده است.

وی اضافه کرد: موزه ارومیه در سال 1346 شمسی بنا شده و دارای یک تالار بزرگ مخصوص اشیای باستانی دوره‌های مختلف تاریخی و تالاری کوچک است که به موزه مردم‌شناسی اختصاص دارد.

این مسئول تصریح کرد: در این موزه مجموعه‌ای از کتب نفیس خطی که بیشتر آنها قرآن مجید و کتب دینی و اسلامی است نگهداری می‌شود و در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.

مسئول موزه ارومیه خاطر نشان کرد: اشیایی از دوره‌های ما قبل تاریخ اسلام و اشیایی مربوط به هنرهای ملی و تزیینی مردم‌شناسی و صنایع دستی در این موزه وجود دارد که همگی بیانگر آداب و رسوم مردم این منطقه هستند.

انتهای پیام/آ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول