اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون گردشگری استان اردبیل خبر داد:

ورود 2 میلیون گردشگر به استان اردبیل

خبرگزاری فارس: معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون بیش از 2 میلیون مسافر و گردشگر نوروزی وارد استان اردبیل شدند.

ورود 2 میلیون گردشگر به استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر فرهیخته عصر امروز در جلسه ستاد تسهیلات سفرهای دائمی در اردبیل اظهار داشت: امسال با وجود هوای سرد و زمستانی در روزهای نخستین بهار در اغلب مناطق کشور و استان اردبیل حضور گردشگران و مسافران نوروزی به خطه سبلان بیشتر شده و شاهد افزایش خوبی در ورودی‌ها و حضور آنها در اماکن تاریخی، سیاحتی و جاذبه‌های دیدنی بودیم.

وی وجود آبگرم‌ها، صدها اثر تاریخی و سیاحتی را از عمده مقصد گردشگران و دلایل حضور آنها در اردبیل برشمرد و اضافه کرد: علاوه بر مسافرانی از استان‌های همجوار از مناطق گرمسیری نظیر خوزستان، شیراز و مشهد و همچنین تهران و استان‌های شمالی کشور گردشگر به این استان وارد شده و از مناطق مختلف بازدید کردند.

این مسئول با یادآوری اینکه 10 درصد میهمانان در مراکز اقامتی رسمی سکونت یافتند ادامه داد: به طور متوسط 80 درصد مراکز اقامتی استان در این ایام مملو از حضور گردشگران بوده و شهرهای سرعین، مشگین‌شهر، نیر و بیله‌سوار بعد از مرکز استان بیشترین مسافر را پذیرش کرده است.

فرهیخته بیان داشت: از نظر کنترل قیمت و پذیرایی از مسافران نیز مردم اردبیل با توجه به خصیصه میهمان‌نوازی میزبانان شایسته‌ای نیز بودند و اغلب بهره‌برداران مراعات حال گردشگران داخلی و خارجی را در عرضه مواد غذایی، سوغاتی‌ها و ... با تخفیف ویژه داشته‌اند.

وی گفت: تاکنون از این مراکز در زمینه قیمت و کیفیت شکایتی از سوی مسافران مطرح نشده و در فرم نظرسنجی که در اختیار آنها قرار گرفته از اغلب موارد رضایت داشتند و تنها چندین مورد پیشنهاد در مورد وضعیت آبگرم‌های سرعین، نصب برخی از تابلوها و راه‌های مواصلاتی به دست ما رسیده که برای تابستان تمام این پیشنهادات و نظرات در میزبانی بهتر مدنظر قرار می‌گیرد.

 

مسافران گذری 1.5 برابر میهمانان مقیم به شهرهای مختلف اردبیل سفر کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود موقعیت، آب و هوای لطیف و زیبائی‌های پیدا و پنهان اردبیل را دارای یک برجستگی خاص برای مسافران و گردشگران نوروزی توصیف کرد و اظهار داشت: اردبیل پاره‌ای از بهشت است و با داشتن کوه مقدس سبلان، چشمه‌های بهشتی جوشان و ... هر گردشگر و مسافری را به سوی خود جذب می‌کند و با توجه به بارش‌های مناسب فصل زمستان امیدواریم بهار و تابستان پرخیر و برکت همراه با خیل حضور گردشگران و مسافران را در این دیار شاهد باشیم.

فرهیخته ابراز داشت: براساس داستان‌هایی که از گذشتگان نقل می‌شود بسیاری از پزشکان و اطباء آب و هوای این دیار را برای رفع برخی از بیماری‌ها تجویز می‌کردند و چشمه‌های جوشان دامنه سبلان نیز التیام‌بخش بسیاری از امراض و شفابخش بیماری‌ها بوده است.

وی اضافه شدن برخی از امکانات و توسعه مراکز اقامتی و سیاحتی را در کنار افتتاح راه اصلی اردبیل- سرچم و تله‌کابین فندقلو از علل افزایش ورود مسافر به استان اردبیل برشمرد.

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در مورد مسافران گذری نیز گفت: جبهه غرب و شرق استان ورودی مسافران شمالی و شمالغرب کشور است و 1.5 برابر مسافران مقیم گردشگران گذری را در این استان شاهد هستیم.

فرهیخته در پایان سخنان خود گفت: این مسافران نیز اغلب از تمهیدات در نظر گرفته شده راضی و خشنود هستند و جز برخی گلایه‌ها در مورد کمربندی نیر برای گذر راحت در اغلب موارد از امکانات در نظر گرفته شده به ویژه بستر راه مناسب اعلام رضایت کرده‌اند.

انتهای پیام/س۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول