اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خلخال:

12 فروردین بازگشت به فطرت خدایی مردم ایران است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان خلخال گفت: 12 فروردین به عنوان روز جمهوری اسلامی بازگشت به فطرت خدایی و الهی مردم ایران است.

12 فروردین بازگشت به فطرت خدایی مردم ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام امیر رشتبری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر خلخال اظهار داشت: ملت ایران در 12 فروردین سال 58 با رأی قاطع به نظام جمهوری اسلامی در حقیقت صلابت و عزم خود را در بازگشت به فطرت الهی و الهی‌گونه نشان دادند.

وی تصریح کرد: در این روز مردم ایران حرکتی را به نمایش گذاشت که امروز موجب الگوبرداری در بسیاری از کشورها شده و آنها نیز قصد دارند با برپایی حکومت جمهوری مبتنی بر اسلام و دین مبین الهی به اصل و فطرت خود بازگشت داشته باشند.

رشتبری در ادامه سخنان خود انقلاب‌ها و بیداری‌های اسلامی منطقه را نشان از پیروزی ایران اسلامی در عرصه‌های فراملی اعلام کرد و افزود: تدبیر ارزشمند مقام معظم رهبری در سال 90 و نامگذاری آن به عنوان سال جهاد اقتصادی درسی عظیم برای ملت ایران بود که بدانند دشمنان با حربه‌های مختلف از جمله تحریم‌های اقتصادی به میدان آمده‌اند تا نظام اسلامی را تضعیف و به انزوا بکشانند.

این مسئول خاطر نشان کرد: امسال نیز مقام معظم رهبری با نامگذاری سال به عنوان تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی در حقیقت بر تداوم سال جهاد اقتصادی تاکید کرده و همگان را به تلاشی دوچندان در شکستن تحریم‌ها و تهدیدهای اقتصادی دشمن ترغیب و تحریک کردند.

به گزارش فارس، امام جمعه خلخال در ادامه سخنان خود به سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) اشاره کرد و ادامه داد: اگر انسان‌ها با تمام وجود و حقیقت انسانی خود در محضر خداوند حضور پیدا کنند خداوند نیز با تمام حقیقت به آنها نظر می‌اندازد.

رشتبری الگوگیری از صفات ائمه اطهار به ویژه بزرگ بانوی اسلام را وظیفه تمام بانوان و انسان‌های حر در زندگی دانست و اضافه کرد: خصوصیات اخلاقی و الهی این بانوی آسمانی در تمام قرون و ابعاد زندگی می‌تواند نمود پیدا کرده و راه واقعی را نمایان کند.

وی در پایان خطبه‌ها روز 13 فروردین روز انس با طبیعت را یادآور شد و گفت: طبیعت پاک و طیب از مظاهر قدرت الهی است و در این روز بندگان الهی باید به خداوند تقرب و نزدیکی بجویند و با دیدن نشانه‌ها و آیات خداوند در تفکر روز قیامت و پاسخگویی در برابر خداوند باشند.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول