اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آبیک:

ایستادگی در برابر دشمن وظیفه ذاتی مردم و دولت است

خبرگزاری فارس: امام جمعه آبیک گفت: ایستادگی در برابر اهداف شوم دشمنان اسلام و نظام وظیفه اصلی و ذاتی ملت و دولت است.

ایستادگی در برابر دشمن وظیفه ذاتی مردم و دولت است

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، حجت‌الاسلام سیدابوتراب موسوی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان آبیک در مسجد ولی عصر(عج) این شهر با اشاره به 12 فروردین روز پایه‌ریزی نظام جمهوری اسلامی اظهار کرد: انقلاب اسلامی حاصل قیام مردم و رهبری امام راحل بود که آغاز حرکت آخرالزمانی بشر به سوی آماده شدن برای نجات انسان از قید و بندهای شیطانی است که قرن‌ها بر گرده جوامع بشری سنگینی کرده است.

وی با بیان این مطلب که با ظهور انقلاب اسلامی، انسان از ذلت به اوج عزت و سرافرازی رسید افزود: ملت ایران در 12 فروردین سال 58 شخصیت و هویت دینی و اسلامی را به صورت تابلوی زیبا و ارزشمند در سطح جهانی به نمایش درآورد و به دنیا ثابت کرد که حکومت و حاکمیت الهی باید در زمین حاکم شود.

این مسئول، ناامید کردن مردم از نظام جمهوری اسلامی و سست کردن اراده آهنین مسئولان را از اهداف و تلاش دشمنان علیه نظام و مردم ذکر کرد و گفت: ایستادگی در برابر اهداف شوم دشمنان اسلام و نظام وظیفه اصلی و ذاتی ملت و دولت است.

امام جمعه آبیک با اشاره به پیشرفت‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی در طول 34 سال به ویژه در سال گذشته خاطر نشان کرد: ملت ایران در سایه اسلام، تقوای الهی و تلاش پیگیر و شبانه‌روزی مسئولان به پیشرفت‌های چشمگیر دست یافته که مایه امید دوستان و یأس دشمنان نظام شده است.

موسوی با تأکید بر تقویت تولید ملی و حمایت از سرمایه ایرانی ادامه داد: شعار مقام معظم رهبری به معنای قطع کامل وابستگی در تمام ابعاد است لذا باید بسترهای لازم برای اشتغال جوانان فراهم شود و از کار و تولیدات ملی حمایت همه جانبه صورت گیرد.

وی افزود: بر اساس مطالعات کارشناسان به ازای هر یک میلیارد دلار واردات کالای قاچاق، حدود یکصد هزار فرصت شغلی در کشور از دست می‌رود که هیچ عقل، دین، منطق و مذهبی این مسئله را نمی‌تواند قبول کند، لذا باید محصولاتی در کشور تولید شود که بتواند حداقل با کالای نامرغوب و بنجل خارجی رقابت کند و فرصت اشتغال نیز برای جوانان فراهم شود.

این مسئول بر ضرورت شرکت تمام آحاد جامعه در مراسم روضه‌خوانی و عزادرای حضرت زهرا (س) در ایام فاطمیه تأکید کرد.

خطیب جمعه آبیک با اشاره به 13 فروردین روز طبیعت،  بر حفاظت از محیط زیست و حفاظت از جسم، روح و نیز با اشاره به 14 فروردین روز جهانی کتاب کودک، بر تشویق کودکان به مطالعه و کتاب‌خوانی به دلیل نقش تأثیرگذار آن در تربیت از سوی والدین تأکید کرد.

 

* در توکل به خدا بن بستی وجود ندارد

امام جمعه آبیک در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به آیه 23 سوره مبارکه مائده گفت: در توکل به خدا بن بستی وجود ندارد و راهگشای مشکلات و امور انسان است.

موسوی افزود: تا توکل بر خدا نباشد دسترسی به گوهرهای گران‌مایه صبر، رضا، زهد، اخلاص و یقین امکان‌پذیر نیست.

وی عنوان کرد: توکل بر خدا طبق روایتی از پیامبر (ص) به این معناست که انسان باید بداند مخلوق اعم از انسان و غیر انسان نمی‌تواند به انسان سود و ضرر برساند و نمی‌تواند چیزی را به انسان بدهد یا چیزی را از انسان دریغ ورزد.

این مسئول ادامه داد: امام علی (ع) ایمان را بر پایه‌های توکل به خدا، تفویض واگذاری امور و کارها به خدا، راضی شدن به آنچه خدا داده است و تسلیم محض خدا شدن استوار می‌داند لذا اگر فردی تمام کارهایش را به خدا بسپارد و بر او توکل کند، خدای متعال کارهای انسان را به نحو احسن قرار می‌دهد.

انتهای پیام /س10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول