اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

ایستادگی مقابل دشمن؛ دینی که شهدا بر گردن ما دارند

خبرگزاری فارس: ماسکش را سریع روی دهانش گذاشت و تند تند نفس می‌کشید صدای خس خس سینه‌اش داد می‌زد مریض است، از او پرسیدم مشکلی دارید؟نگاهی کرد و گفت: خوبم.....

ایستادگی مقابل دشمن؛ دینی که شهدا بر گردن ما دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از مناطق عملیاتی خوزستان، حضور کاروان‌های راهیان نور در مناطق عملیاتی خوزستان روز به روز افزایش می‌یابد و در این شرایط برخی از مسائل نیازمند نگاهی ریزبیانه است تا با چشمی موشکافانه بتوان به آنها پرداخت.

بر اساس این گزارش، آنچه در این روزها در جمع کاروان‌های راهیان نور بیش از پیش به چشم‌ می‌خورد همراه داشتن عکس شهدایی است که در جنگ تحمیلی شیمیایی شده و در سال‌های گذشته پس از تحمل رنج‌های فراوان به درجه رفیع شهادت نائل شده‌اند.

*جانبازان شیمیایی؛ همسرانی صبور

یکی همسر جانباز شیمیایی در این باره می‌گوید: شوهرم در جبهه‌های هشت سال دفاع مقدس قطع نخاع شده بود و در همان عملیات هم دچار گاز گرفتگی و شیمیایی شده بود و این مشکلات زحمات زیادی برای وی و رنج‌های فراوانی را به ایشان متحمل می‌کرد.

مهدیه صفامنش می‌افزاید: تحمل درد درمان و مشکلات حرکتی هردو با هم شرایطی ایجاد کرده بود که همسرم «رضا محبتی» همیشه ذکر «الحمدلله» بر زبان داشته باشد و هیچ گاه حتی آهی از وی نشنیدم.

این همسر شهید با اشاره به مشکلات شوهرش تأکید می‌کند: زمانی که درد می‌کشید و تحت درمان بود همیشه با لبخند به من می‌گفت «توکل کن درست می‌شود، ما با کسی دیگر معامله کرده‌ایم نه با دنیا، دنیا سخت می‌گیرد که ما پشیمان شویم، توکل کن» و من نیز با این روحیه شوهرم تنها برایش دعا و گریه می‌کردم.

صفامنش با اشاره به اینکه در شرایط کنونی دشمن برای ایران خیال‌های باطلی در سرمی‌پروراند، تاکید کرد: در شرایط کنونی دشمن خیال‌های باطلی در سردارد و ما نمی‌گذاریم حتی یک ذره از خیال‌هایش عملی شود.

*دشمن از شهیدان ترس دارد

فرزند شهید محمدی در این باره می‌گوید: دشمن از شهیدان ترس دارد زیرا آنها موتورهای محرکه مردم برای دفاع از ایران اسلامی هستند.

اسماعیل محمدی می‌افزاید: ایران اسلامی در 33 سال گذشته تنها دشمن را مأیوس کرده‌ است و به این دلیل دشمن دیگر از تهدید ایران نیز هراس دارد.

این فرزند شهید با اشاره به اینکه برای دفاع از خاک ایران اسلامی جان خود را بی‌ارزش می‌دانم، تأکید کرد: « من فرزند همان شهید محمدی هستم که جان خود را برای اسلام فدا کرد و من نیز به پدر اقتدا می‌کنم»

وی با تاکید بر اینکه دشمن خیال کرده است می‌تواند در ایران تحرکی داشته باشد، می‌گوید: دشمن خیال‌های باطلی دارد زیرا ایران اسلامی با اقتدا به رهبر معظم انقلاب و فراگرفتن درس فداکاری از شهیدان هیچ گاه عرصه را برای دشمن خالی نمی‌گذارد.

*مادران شهید؛ اسوه‌های فداکاری

مادر شهید محقی در این باره می‌گوید: ایران اسلامی در شرایط کنونی بهتر از هر وقت دیگری آمادگی مقابله با دشمنان را دارد و در این باره ترسی به خود راه نمی‌دهیم.

فریبا احمدی می‌گوید: ایران اسلامی همیشه برای دشمنان نقطه‌ای بیم‌ناک بوده است و در شرایط کنونی نیز به نقطه وحشت تبدیل شده است.

آنچه مهم است ایران اسلامی با داشتن این روحیه جهادی و مقاومت هیچ‌گاه مقابل دشمن مشکلی نخواهد داشت و در این باره خانواده‌های شهدا خود حامیان اسلام هستند و ملتی که رهروان شهیدان هستند.

--------------------------------

گزارش: مجتبی نارنج پور

 

-----------------------------

انتهای پیام/خ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول