اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار زنجان خبر داد

احراز مالکیت 80 درصدی روستای گاوازنگ زنجان

خبرگزاری فارس: استاندار زنجان گفت: 80 درصد از اراضی و ملک‌های روستای گاوازنگ احراز مالکیت شده‌ است.

احراز مالکیت 80 درصدی روستای گاوازنگ زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد رئوفی‌نژاد ظهر امروز در مراسم کلنگ‌زنی میدان، بلوار و مسیرهای دسترسی منطقه گاوازنگ با اشاره به برنامه‌ریزی‌های راهبردی صورت گرفته در زمینه توسعه منطقه تفریحی و گردشگری گاوازنگ (ائل داغی) اظهار داشت: استفاده از همه ظرفیت‌های منطقه تفریحی گاوازنگ مهم‌ترین هدف مسئولان محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 12 پروژه حجیم و بزرگ در منطقه گردشگری گاوازنگ مشخص شده است، خاطر نشان کرد: تعدادی از این پروژه‌ها در حال اجرا است.

استاندار زنجان با اشاره به تعیین تکلیف روستاهای منطقه گاوازنگ اضافه کرد: وضعیت نامطلوب ساخت ‌و ساز روستاهای اطراف گاوازنگ چهره نامناسبی را به این منطقه بخشیده است.

وی با تاکید بر اینکه تملک روستاهای گاوازنگ کار بسیار بزرگی است، ادامه داد: در حال حاضر با پرداخت پول و یا زمین 80 درصد از زمین‌های روستای مورد نظر احراز شده است و در آینده تسطیح می‌شود.

رئوفی‌نژاد به ایجاد شهرک یا روستای جدید باغ ایرانی اشاره کرد و افزود: ساخت ‌و ساز این روستا بر اساس معماری سنتی و قدیمی انجام می‌شود که در حال حاضر بیش از 300 قطعه مشخص شده است.

وی با بیان اینکه برای اهالی روستای گاوازنگ و زمین‌داران این منطقه که متقاضی زمین در روستای جدید باغ ایرانی هستند علاوه بر ارائه زمین‌هایی به مساحت 140 تا 300 متر مربع، وام نیز ارائه می‌شود، تصریح کرد: نظارت، پروانه کار و معماری این واحدها به صورت رایگان انجام می‌شود.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه توسعه و تکمیل پروژه‌های گاوازنگ فرصت بسیار خوبی برای شهر زنجان محسوب می‌شود، خاطر نشان کرد: در سال آینده حجم قابل توجهی از پروژه‌های گاوازنگ در فاز اجرایی قرار می‌گیرند، که با پیش‌بینی‌های صورت گرفته این پروژه‌ها در دهه مبارک فجر به بهره‌برداری می‌رسند.

وی با اشاره به اینکه منطقه تفریحی و گردشگری گاوازنگ به صورت چهار فصل مورد استقبال مردم و مسافران قرار می‌گیرد، یادآور شد: سرمایه‌گذاری‌ها و اجرای پروژه‌های مختلف برای خدمت‌رسانی به مردم و آبادانی شهر زنجان صورت می‌گیرد.

رئوفی‌نژاد با بیان اینکه گازرسانی منطقه گردشگری و تفریحی گاوازنگ با اعتبار تعیین شده تامین می‌شود، ادامه داد: آب شرب و آب مخصوص آبیاری‌ها فضاهای سبز نیز تامین شده و در حال حاضر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به تکمیل درختکاری نقاط مختلف گاوازنگ خاطرنشان کرد: روشنایی و برق منطقه نیز با اقدامات صورت گرفته تکمیل‌تر می‌شود.

استاندار زنجان با اشاره به نبود مدیریت به منظور پاسخگویی به مسائل یکی از مشکلات منطقه گاوازنگ بود، اضافه کرد: در حال حاضر همه اختیارات گاوازنگ به سازمان همیاری شهرداری‌های استان زنجان تفویض شده است.

وی اظهار داشت: با انتخاب یک دستگاه اجرایی به عنوان مسئول منطقه گردشگری گاوازنگ، همه اقدامات و پروژه‌ها پیشرفت داشته است.

رئوفی‌نژاد همچنین به کاشت 20 هزار نهال اصله در ارتفاعات گاوازنگ اشاره کرد و افزود: این نهال‌ها در ایجاد آب ‌و هوایی سالم در منطقه و فضای مناسب تفریحی موثر است.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول