اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت شیراز مطرح کرد

از دست رفتن یک‌ میلیون و 500 هزار فرصت شغلی در کشور

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت شیراز با بیان اینکه سال گذشته بیش از 15 میلیارد تومان کالای قاچاق وارد کشور شده است، گفت: این میزان قاچاق کالا یک‌میلیون و 500 هزار فرصت شغلی را از میان برداشته است.

از دست رفتن یک‌ میلیون و 500 هزار فرصت شغلی در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز حجت‌الاسلام محمد مرادی در خطبه‌های نماز جمعه امروز شیراز با تأکید بر حمایت از تولید ملی اظهار داشت: طبق نظر کارشناسان مربوطه به ازای هر یک میلیارد تومان کالاهای قاچاقی که وارد کشورمان می‌شود، بیش از 100 هزار فرصت شغلی از میان برداشته می‌شود.

وی افزود: با برآوردهای صورت گرفته و برابر نظر کارشناسان در سال 90، بیش از 15 میلیارد تومان کالای قاچاق وارد کشورمان شده که از بین بردن نزدیک به یک‌ میلیون و 500 هزار فرصت شغلی را در پی داشته است.

خطیب نماز جمعه امروز شیراز با اشاره به گفته‌های نخست وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه با جنگ اقتصادی می‌توانیم به اهدافمان دست یابیم، گفت: برای تحقق شعار تعیین شده امسال از سوی مقام عظمای ولایت باید همگی در هر موقعیت و مسؤلیتی که هستند، به تولید اندیشه، خدمات و علم و دانش بپردازند.

مرادی با گرامی‌داشت 12 فروردین، روز جمهوری اسلامی ایران، این روز را روزی دانست که ملت ایران هویت واقعی خود را به دنیا نشان داد و اضافه کرد: همان‌گونه که امام راحل (ره) فرمودند، رأی 98.2 درصدی ملت بصیر ایران در این روز رفراندومی بود که در تاریخ نظیر نداشت و پیروزی حق علیه باطل و عید امت فهیم ایران قلمداد می‌شود.

امام جمعه موقت شیراز با اشاره به انواع حکومت‌ها در کشورهای مختلف جهان بیان کرد: حکومت‌ها یا فردی و پادشاهی هستند و یا برآمده از نخبگان و متخصصان بوده و یا اینکه از طریق، گروه‌ها و احزاب تشکیل شده‌اند، اما جمهوری اسلامی حکومت عام مردم و خدایی است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به معنای آرای مردم و قانون اسلام است، تصریح کرد: نظام اسلامی ایران حکومت خدا است که در غرب این نوع حکومت پذیرفته شده نیست و آنها خدا را فقط به عنوان خالقی قبول دارند که نباید در سرنوشت مردم دخالتی داشته باشد.

خطیب جمعه امروز شیراز با بیان اینکه در زمان شاه مخلوع 60 هزار آمریکایی در بخش‌های مختلف مملکت سرنوشت مردم را به دست گرفته بودند، خاطرنشان کرد: مادر شاه مخلوع نقل کرده است که خود محمدرضا از اینکه تمام سرنوشت کشور به دست بیگانگان بود احساس پوچی و بی‌اهمیتی می‌کرد.

وی با تأکید بر وظیفه همگانی و حفظ و حراست از آرمان 219 هزار شهید انقلاب و دفاع مقدس ادامه داد: در مجموع 3 هزار کرسی تصمیم‌گیری در کشور وجود دارد که با احتساب شمار شهیدان، برای هر کرسی، 73 شهید داده‌ایم که باید نسبت به آرمان والای آنان بی‌تفاوت نباشیم و همواره حافظ خون شهیدانمان باشیم.

سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز شیراز نیز با اشاره به برچسب‌های تبلیغاتی که توسط برخی از شرکت‌ها و مؤسسات به در و دیوارهای مردم در سطح شهر زده می‌شود، اظهار داشت: این کار دخل و تصرف در اموال غیر محسوب شده و از افعال حرام است.

حجت‌الاسلام علی سقاچی همچنین آسیب رساندن به اموال عمومی از جمله درختان سطح شهر، منظر عمومی شهر، صدمه به طبیعت و محیط زیست را از دیگر افعال حرام دانست و گفت: مردم باید در روز طبیعت و 13 نوروز مراقب باشند و مرتکب افعال حرام نشوند.

انتهای پیام/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول