اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه گچساران:

تکمیل مصلای گچساران نیازمند همت مسئولان و مردم است

خبرگزاری فارس: امام جمعه گچساران گفت: مصلای گچساران باوجود گذشت 11 سال از آغاز عملیات ساخت، تاکنون تکمیل نشده و مسئولان و مردم خیر باید در این زمینه همت کنند.

تکمیل مصلای گچساران نیازمند همت مسئولان و مردم است
به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، حجت‌الاسلام سیدفرج‌الله موسوی در خطبه اول نماز عید فطر این شهرستان ضمن دعوت خود و همه نمازگزاران به رعایت تقوا و پرهیزکاری و دوری‌جستن از گناه و با تبریک به‌‌مناسبت فرارسیدن عید فطر اظهار داشت: ماه رمضان، ماه خودسازى و تقوا بوده و در روز عیدفطر، مسلمانان باید به خود بنگرند و ببینند از ضیافت الهى در ماه مبارک رمضان، چه استفاده و بهره‏یى برده‏اند.
وی، تقوا، پرهیزکاری و حفظ جوارح از ارتکاب عمل ناشایست و آلوده‌نشدن به گناه را از جمله شرایط قبولی طاعات و عبادات و روزه در ماه رمضان برشمرد.
امام جمعه گچساران در خطبه دوم نماز عید فطر گچساران ضمن ابراز نگرانی از تکمیل‌نشدن مصلای گچساران عنوان داشت: افزون بر 11 سال از آغاز عملیات ساخت مصلای گچساران می‌گذرد و این مصلا هنوز تکمیل نشده است.
موسوی خاطرنشان کرد: مسئولان استانی و شهرستانی برای تکمیل این مصلا اعتباراتی را مصوب کرده اند که اگر این اعتبارات اختصاص یابد، بخشی از مصلی تکمیل و در صورت اختصاص بودجه کافی، مصلی به بهره‌برداری کامل می‌رسد.
وی افزود: باتوجه به وعده‌های مسئولان استانی، این مصلا در سال 90 تکمیل شده و مشکل مکان نمازگزاران در گچساران حل می‌شود.
موسوی گفت: مردم خیر، خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران نیز می‌توانند برای تکمیل مصلی گام‌های مؤثری بردارند.
امام جمعه گچساران بیان داشت: هرکدام از خانواده‌های جامعه ایثارگری می‌توانند با کاشی‌کردن ستون‌های مصلا و نام‌گذاری ستون‌ها به‌نام شهید، جانباز و یا آزاده خود، در این کار خیر سهیم شوند.
موسوی بر همت مسئولان و مردم برای تکمیل مصلای گچساران تأکید و از آنان خواست تا در این زمینه تلاش و اطلاع‌رسانی لازم را داشته باشند.
وی گفت: خانواده‌های جامعه ایثارگر و خیران، با کمک به مصلای گچساران، ضمن ایجاد زمینه برای بهره‌مندی مردم از مصلی، خیر آخرت را برای خانواده و شهید و جانباز خود به‌دست آورند.
موسوی با اشاره به لزوم پرداخت فطریه در روز عید فطر ابراز داشت: روزه‌داران در این روز پاداش روزه و کارهای خود را می‌گیرند و بر همه واجب است که فطریه خود را بپردازند.
وی بر ادای زکات فطره تآکید کرد و بیان داشت: ادای زکات فطره به مستحق از واجبات است و نیز تکمیل‌کننده عبادت یک ماه بندگی خداوند محسوب میشود.
موسوی میزان زکات فطریه را از 12 تا 20 هزار ریال عنوان کرد و کمیته امداد امام خمینی (ره) را بهترین مرکز برای جمع‌آوری فطریه معرفی کرد.
وی گفت: با توجه به شناخت کمیته امداد از اقشار مختلف مردم جامعه و با شناسایی نیازمندان و فقیران، فطریه را به‌دست صاحبان واقعی می‌رساند.
امام جمعه گچساران کمک به مردم قحطی‌زده سومالی را نیز از دیگر کارهای خیر در این روز برشمرد و از نمازگزاران خواست تا کمک‌های مالی خود را نزد صندوق‌های هلال احمر ریخته و در کمک‌رسانی به این مردم سهیم شوند.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول