اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت فیروزکوه:

پیشرفت جهانی ایران به شکرانه "آری" 32 سال پیش است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت فیروزکوه گفت: 12 فروردین روز آری بزرگ ملت ایران به جمهوری اسلامی بود و به شکرانه همین آری، ایران امروز با قدرت در حال پیشرفت در جهان است.

پیشرفت جهانی ایران به شکرانه "آری" 32 سال پیش است

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران حجت‏الاسلام داوود ضمیررضوانی ظهر امروز در خطبه‏های آیین وحدت‏بخش نماز جمعه این هفته فیروزکوه که با حضور پرشور مردم در مسجد جامع این شهر برگزار شد اظهار کرد: 12 فروردین مصادف با روز جمهوری اسلامی ایران بوده و در سال 1358 مردم ایران این اعتقاد و اعتماد خود را به نظام به خوبی ثابت کردند.

وی ادامه داد: در چنین روزی بیش از 98.2 درصد مردم ایران به نظام جمهوری اسلامی ایران رأی "آری" دادند و حمایت قاطعانه خود را از نظام اعلام کردند.

امام جمعه موقت فیروزکوه گفت: حضرت امام خمینی (ره) و پس از ایشان، رهبر معظم انقلاب اسلامی به زیبایی‏ هر چه تمام‏تر نظام مردمی ما را پیش بردند و اسلامی در کشور مستقر شد که خواست اکثریت قریب به اتفاق ملت بود.

ضمیررضوانی حاکم شدن تعالیم و آموزه‏های "شیعه اثنی عشری" را خواست مردم ایران در استقرار حکومت اسلامی در کشورمان بیان کرد.

وی افزود: مطالب درباره 12 فروردین بسیار است و در مجالی اندک چون خطبه‏های نماز جمعه نمی‏توان به تمام این مسائل پرداخت.

 

* لزوم صله‌رحم به همراه شستن غبار کینه‏ها از دل

امام جمعه موقت فیروزکوه همچنین با تاکید بر اینکه در سال جدید باید نسبت به دور ساختن کینه‏ها و کدورت‏ها از خود تمام سعی و تلاشمان را به کار گیریم ادامه داد: روایات متعددی از ائمه اطهار (ع) وارد است که بر لزوم صله رحم و انجام دید و بازدید به همراه شستن غبار کینه‏ها و ناراحتی‏ها از دل در سال جدید تاکید می‏کند.

ضمیررضوانی ادامه داد: انسان مؤمن باید به گونه‏ای عمل کند که خداوند تبارک و تعالی از وی راضی باشد و فرد مؤمن و خدایی حتی در جایی که حق با اوست، می‏تواند با اندکی گذشت و واگذار کردن امور به پروردگار جهان، از ایجاد ناراحتی‏های بیشتر جلوگیری کند.

امام جمعه موقت فیروزکوه در نظر داشتن شرم و حیا در روابط انسانی را یکی از مهم‏ترین آموزه‏های دین مبین اسلام بیان کرد.

وی گفت: ممکن است در برخی مواقع انسان به خوبی قدرت انتقام را داشته باشد و بتواند جواب بدی را به بهترین شکل با بدی بدهد؛ اما حضرت علی (ع) می‏فرمایند که چنین اقداماتی را رها کنید و از سر تقصیرات و گناهان دیگران بگذرید.

امام جمعه موقت فیروزکوه اضافه کرد: به عبارتی لذتی که در گذشت وجود دارد به هیچ وجه در انتقام دیده نمی‏شود و انسان باید برای رشد درون و صفای روح و باطن خود همواره به این نکات توجه داشته باشد.

ضمیررضوانی یادآور شد: در روز قیامت نیز کینه‏ها با اعمال مثبت ما پاک می‏شوند بنابراین عفو و گذشت علاوه بر اینکه در جهان مادی دارای اثرات و نتایج فراوانی است، در جهان آخرت نیز به ما کمک می‏کند تا رتبه و درجه بهتری داشته باشیم.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول