اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار سنندج:

سرانه فضای سبز سنندج فاصله بسیاری با میانگین کشوری دارد

خبرگزاری فارس: شهردار سنندج گفت: در حال حاضر سرانه فضای سبز در سنندج کمتر از شش مترمربع است که با میانگین کشوری فاصله زیادی داریم و باید آن را جبران کنیم.

سرانه فضای سبز سنندج فاصله بسیاری با میانگین کشوری دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج مهدی حسام‌شریعتی ظهر امروز در همایش انجمن‌های زیست‌محیطی استان کردستان، گفت: با اضافه شدن 23 هکتار فضای سبز برنامه‌ریزی‌شده به مجموع فضاهای سبز سنندج سرانه فضای سبز این شهر افزایش بسیاری می‌یابد.

وی اعتبارات سال جاری شهرداری سنندج را  40 میلیارد تومان عنوان کرد که که 5 میلیارد تومان آن برای توسعه فضای سبز و ایجاد پارک‌ها هزینه شده است.

شهردار سنندج با بیان اینکه منابع طبیعی مختص به سازمان و اداره خاصی دولتی و یا بخش خصوصی نیست، تصریح کرد: باید تمام مسئولان، سازمان‌های مردم‌نهاد و اقشار مختلف جامعه در راستای حفظ و حراست از منابع طبیعی کوشا باشند.

به گفته حسام‌شریعتی توجه به عرصه‌های منابع طبیعی یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است که برای حفظ این نعمت الهی و انتقال آن به نسل‌های آینده باید تلاش و جدیت بیشتری داشت.

وی نقش موثر برگزاری همایش‌های زیست‌محیطی در نهادینه کردن محافظت مردم از محیط زیست اجتناب‌ناپذیر خواند و گفت: سازمان‌های مردم‌نهاد به دلیل ارتباط و تعامل با مردم نقش موثری در امر پیشگیری از آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع دارند.

وی به وجود مراتع بسیار در استان اشاره کرد و گفت: چرای نامناسب و بهره‌وری بی‌رویه، سهل‌انگاری اقشار مختلف جامعه در ارتباط با آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع از جمله اصلی‌ترین عوامل نابودی محیط زیست است که موجب انقراض گونه‌های نادر گیاهی و جانوری می‌شود.

حسام‌شریعتی اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی را بهترین راهکار حفاظت از منابع طبیعی دانست و گفت: در این راستا باید اقدامات جدی توسط دولت و دستگاه‌های ذی‌ربط با همکاری و مشارکت‌هایی مردمی صورت گیرد.

همایش سازمان‌های مردم‌نهاد زیست‌محیطی امروز با همکاری انجمن‌های مردمی جمعیت کردستان سبز، انجمن زنان زمین و تشکل فرصت‌های محیطی کازیوه در سنندج برگزار شد.

در نخستین همایش سازمان‌های مردم‌نهاد زیست‌محیطی استان کردستان از میان  10 مقاله ارسال‌شده به دبیرخانه همایش 6 مقاله با عناوین آلودگی هوا، جنگل و آتش‌سوزی، احیاء با زادآوری در جنگل سوخته، سدسازی و تبعات آن و تغییرات آب و هوا به زبان کردی ارائه شد.

انتهای پیام‌/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول