اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان اعلام کرد

سرمایه‌گذاری 1700 میلیارد تومانی برای ساخت سدهای کردستان

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت: برای ساخت سدهای استان کردستان تاکنون یک‌هزار و 700 میلیارد تومان اعتبار سرمایه‌گذاری شده است.

سرمایه‌گذاری 1700 میلیارد تومانی برای ساخت سدهای کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج شاهین پاکروح در جلسه کارگروه کشاورزی استان کردستان در سالن دولت استانداری کردستان، اظهار کرد: در حال حاضر 11 سد در حال ساخت در استان کردستان وجود دارد که برای ساخت آنها بیش از یک‌هزار و 700 میلیارد تومان اعتبار سرمایه‌گذاری شده است.

وی افزود: بر اساس سند طرح توسعه بخش کشاورزی که یکی از مصوبات هیئت وزیران است ایجاد اشتغال و سرمایه‌گذاری در این بخش می‌تواند تحولات عظیمی در استان کردستان با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالقوه فراهم کند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان در ادامه با اشاره به اینکه 90 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زیرپوشش سدهای فعال استان هستند، اضافه کرد: باید اولویت طرح‌های کشاورزی در این اراضی پایاب سدها باشد.

پاکروح به سد گاوشان و بازنگری در تخصیص آب آن به بخش کشاورزی و بازسازی شبکه‌های آبرسانی فرسوده در 30 هزار هکتار از اراضی استان اشاره کرد و افزود: باید سعی کنیم به دنبال طرح‌های درشت باشیم تا بتوانیم چهره استان را در بخش کشاورزی متحول کنیم.

وی بر بازگرداندن آب‌های استان به دشت‌های ممنوعه تاکید کرد و گفت: تاکنون 2 میلیون متر مکعب آب استان در دشت‌های ممنوعه بیجار و دیواندره بازگردانده شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان با اشاره به اینکه متاسفانه راندمان آب در استان کردستان مناسب نیست، تصریح کرد: در حال حاضر میزان آب‌های سطحی استان کمتر از 300 میلیون متر مکعب در سال است که با توجه به سرمایه‌گذاری در ساخت سدها در آینده میزان آب‌های استان به 1.2 میلیارد متر مکعب می‌رسد.

پاکروح در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر سد گاران در شهرستان مریوان در حال آبگیری است، اضافه کرد: با بهره برداری از این سد 10 هزار هکتار از اراضی کشاورزی منطقه تحت پوشش قرار می‌گیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برای ساخت سد گاران در شهرستان مریوان 200 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده که این امر می‌تواند بهترین فرصت برای ایجاد اشتغال کشاورزان در این شهرستان باشد.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول