اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس امور اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد:

گروه اقتصادی ایتالیایی در کهگیلویه و بویراحمد سرمایه‌گذاری می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان کهگیلویه و بویراحمد از اعلام آمادگی یک گروه ایتالیایی برای سرمایه‌گذاری در این استان خبر داد.

گروه اقتصادی ایتالیایی در کهگیلویه و بویراحمد سرمایه‌گذاری می‌کند

ابراهیم کشاورز امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: استفاده از سرمایه‌های خارجی به منظور تأمین منابع در مقوله سرمایه‌گذاری امری مهم و شناخته شده است.

وی افزود: هیچ کشوری منابع حداکثری ندارد که بتواند پاسخگوی همه نیازهای خود باشد، از این رو کمبود منابع و سرمایه، از عوامل اصلی توسعه نیافتگی کشورهای جهان به ویژه کشورهای در حال توسعه است.

 کشاورز تصریح کرد: این کشورها باید تلاش کنند تا با جذب سرمایه‌های خارجی، منابع و زیرساخت‌های لازم برای رشد و توسعه را فراهم کنند.

نایب رئیس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به این‌که رشد و توسعه اقتصادی بدون انباشت سرمایه میسر نیست، خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری خارجی همراه با فراهم کردن بستر مناسب و ایجاد حاشیه امنیت برای سرمایه‌گذاری منجر به رشد و توسعه می‌شود.

کشاورز تاکید کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد دارای توانایی‌ها و ظرفیت‌های بالقوه‌ای است که باید با برنامه‌ریزی و بسترسازی مناسب برای حضور سرمایه‌گذاران، زمینه رشد و ترقی و آبادانی آن را  فراهم کنیم.

وی فعالیت‌های انجام شده در سال‌های گذشته را قابل اشاره دانست و افزود: طبق استراتژی جدید سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های فنی و اقتصادی ایران، دستگاه‌های اجرایی استان باید فرصت‌های سرمایه‌گذاری و مطالعات خود را در فرمت جدید 17 صفحه‌ای برای مرکز خدمات سرمایه‌گذاری ارسال کرده تا از طریق این مرکز برای سازمان سرمایه‌گذاری ارسال و در سامانه اینترنتی آن سازمان قرار گیرد.

کشاورز از دستگاه‌های اجرایی خواست طرح‌هایی را که دارای توجیه فنی و اقتصادی هستند و به صورت دقیق مطالعه و امکان‌سنجی شده‌اند به این سازمان ارسال کنند.

وی گفت: طرح‌ها و مطالعات ارائه شده در سامانه اینترنتی سازمان سرمایه‌گذاری ایران باید به گونه‌ای باشند که به صورت روشن و شفاف یک برآیندی را از وضعیت سرمایه‌گذاری استان ارائه کنند و از این رو دستگاه‌های اجرایی حداکثر تلاش و دقت خود را برای ارائه طرح‌های مناسب به کار گیرند.

کشاورز همچنین از اعلام آمادگی یک گروه سرمایه‌گذار ایتالیایی برای حضور و سرمایه‌گذاری در این استان خبر داد.

انتهای پیام/س10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول