اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حوزه ریاست سازمان میراث فرهنگی خبر داد

برنامه‌ریزی برای جذب 5/7 میلیون گردشگر خارجی به کشور

خبرگزاری فارس: مدیرکل حوزه ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از برنامه‌ریزی برای جذب 7 میلیون و 500 هزار نفر گردشگر خارجی به کشور در سال جاری خبر داد.

برنامه‌ریزی برای جذب 5/7 میلیون گردشگر خارجی به کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد اسدالله محمدپور شامگاه پنجشنبه در نشست ستاد تسهیلات سفر خراسان شمالی اظهار داشت: سال گذشته 3 میلیون و 500 هزار گردشگر خارجی وارد کشور شدند که این تعداد بر اساس برنامه سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشور باید امسال به حدود دو برابر مدت مشابه برسد.

وی جذب 7 میلیون و 500 هزار گردشگر خارجی را سیاست جدی این سازمان در سال 91 بر شمرد و گفت: در این راستا سازمان میراث فرهنگی لایحه‌ای را مبنی بر ایجاد مناطق آزاد گردشگری مذهبی در سه شهر زیارتی مشهد، قم و شیراز در دست تهیه دارد که پس از تأیید دولت، تقدیم مجلس خواهد شد.

به گفته مدیرکل حوزه ریاست سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری در اجرای این برنامه سازمان موضوع حذف روادید برای این دسته از گردشگران را پیشنهاد کرده است.

وی با تأکید بر اینکه ظرفیت‌های زیادی برای جذب گردشگر از بین مسلمانان وجود دارد، تصریح کرد: در صورت ایجاد مناطق آزاد مذهبی، در استان‌های مختلف به ویژه در حوزه گردشگری استان‌های مرزی و همجوار با این شهرهای مذهبی مانند خراسان شمالی تحول خوبی صورت می‌گیرد.

محمدپور اضافه کرد: قطعاً افزایش ورود گردشگر به کشور دستاوردهای فراوانی را در حوزه اشتغال خواهد داشت.

وی همچنین افزایش صادرات صنایع دستی در سال تولید ملی را از دیگر سیاست‌های کاری این سازمان در سال جدید اعلام کرد و افزود: به همین منظور برنامه ریزی‌های لازم برای توسعه صادرات صنایع دستی کشور صورت گرفته که بر این اساس شاهد جهش در حوزه صادرات صنایع ‌دستی خواهیم بود.

مدیرکل حوزه ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه حجم صادرات صنایع دستی کشور طی سال گذشته 500 میلیون دلار بوده است، گفت: در نظر داریم این میزان صادرات صنایع دستی در کشور را امسال به سه برابر پارسال افزایش دهیم.

وی در ادامه با اشاره به آثار نوروز اظهار داشت: نوروز در حقیقت مرزهای فرهنگی کشورهای جهان را در نوردیده است.

مدیرکل حوزه ریاست سازمان میراث فرهنگی افزود: امسال 400 میلیون نفر از مردم کشورهای جهان، نوروز را که دارای پیام محبت، دوستی، مودت، صله رحم و مهربانی است جشن گرفتند.

محمدپور با اشاره به اینکه بسیاری از اعیاد و مناسبت‌ها در مقاطعی از زمان به وجود آمده و سپس به سرعت از بین رفته‌اند، تصریح کرد: نوروز مناسبتی است که هزاران سال سابقه دارد و از بین نرفته است چرا که پیام اخلاقی و انسانی دارد که مورد پذیرش همه است.

وی با اشاره به اینکه جشن جهانی نوروز امسال با حضور سران کشورهای حوزه نوروز در دوشنبه تاجیکستان برگزار شد از برگزاری این مراسم در نوروز سال آینده در ترکمنستان خبر داد.

مدیرکل حوزه ریاست سازمان میراث فرهنگی همچنین در مورد ضرورت خدمات رسانی به مسافران تصریح کرد: بدون شک هر زمان که نظام به مردم نیاز دارد، مردم با حضور باشکوه خود  در کنار نظام و پشتوانه آن هستند از این رو وظیفه است که به مردم بهترین خدمات را ارائه دهیم.

محمدپور گفت: نوروز بهترین فرصت است که نظام بتواند بهترین خدمات را برای آرامش، آسایش و امنیت مردم مهیا کرده و ارائه کند.

انتهای پیام/و10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول