اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای ایام نوروز در دماوند

خودروهای آتش‏نشانی روستایی تجهیز می‏شود

خبرگزاری فارس: بخشدار مرکزی دماوند از تجهیز و آماده‏باش خودروهای آتش‏نشانی روستایی برای رویارویی با حوادث غیرمترقبه در این بخش در ایام نوروز خبر داد.

خودروهای آتش‏نشانی روستایی تجهیز می‏شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران موسی بهرامی در نشست ستاد تسهیلات نوروزی بخش مرکزی دماوند که با حضور جمعی از مسئولان دستگاه‏های خدماتی و دهیاران برگزار شد اظهار کرد: در مناطق روستایی بخش مرکزی شهرستان دماوند، دو خودروی آتش‏نشان آماده ارائه خدمات به مردم هستند.

وی ادامه داد: اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران بخش مرکزی دماوند باید با همکاری یکدیگر اموری نظیر اشباع‏سازی مخزن آب خودروی آتش‏نشانی، آماده‏باش راننده و تعیین جانشین راننده برای شتاب بیشتر در مواقع اضطراری و کنترل امور فنی این تجهیزات را به انجام برسانند.

بهرامی در ادامه با تاکید بر لزوم تشکیل ستادهای نوروزی روستایی در دماوند خاطر نشان کرد: اعضای شورای اسلامی مناطق روستایی و دهیاری‏های بخش مرکزی شهرستان دماوند باید در تشکیل ستادهای نوروزی خود اهمیت ویژه‏ای قائل شوند.

بخشدار مرکزی دماوند تصریح کرد: اعضای این ستادهای روستایی متشکل از دهیار، شورای اسلامی روستا، معتمدان محلی، پایگاه بسیج و مردم می‏تواند به اصلی‏ترین وظیفه خود یعنی مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز و تصرفات غیرقانونی اراضی مبادرت ورزد.

وی خواستار پاسخگویی شبانه‏روزی شماره تماس‏های معین جهادکشاورزی در زمینه ساخت و سازهای غیرمجاز شد و افزود: شماره‏ تماس‏هایی که از سوی مسئولان امور اراضی جهاد کشاورزی شهرستان دماوند در اختیار دهیاران و بخشداری مرکزی دماوند قرار گرفته است، باید به صورت شبانه‏روزی پاسخگو باشد.

بهرامی ادامه داد: سال گذشته در چنین روزهایی برخی سودجویان با استفاده از فرصت تعطیلات قصد اجرای اهداف شوم خود در زمینه ساخت و سازهای غیرمجاز و تصرف اراضی ملی و بیت‏المال را داشتند.

بخشدار مرکزی دماوند اضافه کرد: این‌گونه فعالیت‏های غیرقانونی سودجویان در سال گذشته حتی به ساعات روز نیز ختم نمی‏شد؛ بلکه برخی از آنها به صورت 24 ساعته و سود جستن از تاریکی شب امور هنجارشکنانه خود را پیش می‏بردند.

وی ادامه داد: هر چند این تحرکات خارج از قوانین افراد فرصت‏طلب با دخالت به موقع مسئولان بخشداری مرکزی دماوند و همچنین گروه‏های انتظامی، قضایی و جهاد کشاورزی بی‏اثر ماند؛ اما این بدان معنی نیست که امسال اقداماتی از این دست به طور قطع در دماوند روی نمی‏دهد.

بهرامی از تشکیل تیم‏های گشت تلفیقی در ایام نوروز خبر داد و افزود: در راستای رویارویی هر چه قوی‏تر با تصرف اراضی ملی و ساخت و سازهای غیرمجاز، تیم‏های گشتی تلفیقی با مشارکت ماموران بخشداری مرکزی دماوند، جهاد کشاورزی و اداره امور اراضی به طور دائم در این منطقه به گشت‏زنی می‏پردازند.

بخشدار مرکزی دماوند با بیان اینکه نباید بار صیانت از اراضی ملی و کشاورزی تنها بر دوش جهاد سنگینی کند افزود: اراضی ملی و زمین‏های کشاورزی سرمایه‏ای متعلق به همه آحاد و همه نسل‏های این مرز و بوم اسلامی است؛ از این‌رو باید همه دستگاه‏های اداری و مردم در حفظ و حراست از این هدیه الهی کوشا باشند.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول