اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مازندران در گفت‌وگو با فارس خبر داد

ایجاد 20 هزار شغل در قالب مسکن مهر در مازندران

خبرگزاری فارس: استاندار مازندران از ایجاد 20 هزار فرصت شغلی برای اجرایی کردن پروژه مسکن مهر در استان خبر داد.

ایجاد 20 هزار شغل در قالب مسکن مهر در  مازندران

سیدعلی اکبر طاهایی در حاشیه بازدید از پروژه مسکن مهر سرخرود مازندران در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در محمودآباد اظهار داشت: پروژه پرورش ماهی در دریای خزر در قالب پرورش ماهی در قفس از مهمترین و جدی‌ترین برنامه‌های سال آینده مازندران است.

استاندار مازندران ابراز داشت: دولت در سال جاری بیش از 101 هزار فرصت شغلی به‌عنوان سهمیه تعیین شده برای مازندران در نظر گرفت که استانداری آن را تعهد کرده بود.

وی تصریح کرد: از این مقدار بیش از 28 هزار فرصت شغلی در قالب مسکن مهر، بنیاد مسکن و اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس ایجاد شد که 20 هزار مورد از اشتغال یاد شده در یک سال کاری در مسکن مهر صورت گرفته است.

طاهایی با اشاره به اینکه یک همت ویژه‌ای در مازندران برای تامین زمین برای مسکن مهر لحاظ شده است، بیان داشت: ما باید منتظر بودیم تا دولت زمین خریداری کند و بعد پروژه‌ها را بسازد و با توجه به بالا بودن قیمت زمین، مردم مازندران در این زمینه آسیب می‌دیدند.

وی افزود: در مسکن مهر مازندران بیش از 20 درصد زمین‌های دولتی به کار گرفته شده و بیش از 70 درصد خود مالکی است و مسکن مهر سرخرود از معدود پروژه‌هایی است که زمین آن متعلق به مسکن و شهرسازی بوده است که در مجموع بیش از 900 خانوار در این جا سکونت پیدا می‌کنند و در حال حاضر این پروژه بین 40 تا 90 درصد پیشرفت داشته است.

استاندار مازندران از بهره‌برداری بخش قابل توجهی از پروژه‌های مسکن مهر در پنج ماه آینده خبر داد و گفت: در مازندران در سال 89 و 90  حدود 70 هزار واحد مسکن مهر در شهرهای بالای 25 هزار و کمتر از 25 هزار جمعیت ساخته شد که 25 هزار از آن تاکنون ساخته شد که  تعداد 18 هزار و 500 واحد مسکونی در سفرریاست جمهور در آذر ماه سال جاری به صورت نمادین در بابلسر به صورت ویدئو کنفرانس واگذار شد.

طاهایی با اشاره به سرعت در پروژه‌های مذکور خاطرنشان کرد: برای سال آینده نیز بیش از 50 هزار واحد مسکونی جدید برای شهرهای مازندران در نظر گرفته شده که جدای از این پروژه‌های در دست ساخت است.

وی از اعطای وام دولتی چهار درصدی در شهرها و 7 درصدی در مرکز استان به عنوان خدمت ارزشمند دولت به مردم یاد کرد و افزود: با توجه به اینکه کارمزد تسهیلات بانک‌های دولتی 21 درصد اعلام شد، وام‌های مسکن دولتی با کارمزد چهار درصدی و بازپرداخت 15 ساله برای مسکن‌دار شدن خانواده‌ها از کارهای شایسته دولت نهم و دهم است.

استاندار مازندران در بخش دیگری از صحبت‌های خود به مقاوم‌سازی مسکن روستایی اشاره کرد و ابراز داشت: مقاوم‌سازی مسکن روستایی در دولت‌های نهم و دهم در مازندران یک کار جبهه‌ای بزرگ بوده که بیش از 100 هزار واحد مسکونی روستایی مقاوم سازی شد.

طاهایی اذعان داشت: یکی از دلایل اینکه زلزله بابل هیچ خسارتی در برنداشت ،همت ارزشمند بنیاد مسکن در بحث مقاوم سازی ساختمان‌ها بود و با همین نگاه کلیه ساختمان‌های مسکن مهر به همت مسکن و شهرسازی و شرکت‌های مهندسی و پیمانکاری که مازندرانی هستند با محاسبه بخش نامه 2 هزار و 800 و رعایت شرایط ایمنی و زلزله در دست ساخت است.

نماینده عالی دولت درمازندران ادامه داد: در مازندران با توجه به قرار گرفتن بر روی گسل زلزله باید ساختمان‌ها با مدلی ساخته شود که فناوری ساختمان و موضوع ایمنی ساخت در آن لحاظ شود.

طاهایی با بیان اینکه پروژه‌های مسکن مهر در ایجاد فرصت شغلی نقش به‌سزایی داشته است، تصریح کرد: علاوه بر این جوانان متاهلی که از امکانات دولتی استفاده نکردند و توانایی تامین آورده اولیه را دارند می‌توانند از این امکان برای خانه‌دار شدن استفاده کنند.

وی افزود: در استفاده مددجویان کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی از مسکن مهر نیز دولت و مسکن و شهرسازی این آورده را تامین می‌کنند.

استاندار مازندران در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه چرا آورده نقدی متقاضیان استفاده از مسکن مهر در همه جا یکی نیست و در برخی از شهرها از جمله محمودآباد متقاضیان به دلیل نداشتن نقدینگی کافی مجبور به فروش امتیاز آن می‌شوند، ابراز داشت: هر فرد می‌تواند یک بار از این فرصت ایجاد شده دولتی استفاده کند و اگر به دیگری واگذار شود یک منبعی برای نیازمند ایجاد می‌کند که می‌تواند در جایی دیگر سرپناهی برای خود تهیه کند.

طاهایی اضافه کرد: برخی از زمین‌ها هزینه‌های آماده سازی بیشتری را به همراه دارد و زیربنا و متراژ واحدهای مسکونی نیز در تفاوت قیمت‌ها موثر است.

عالی‌ترین مقام اجرایی دولت در مازندران در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس درباره مهمترین برنامه‌های سال آینده تصریح کرد: علاوه بر پیگیری‌های مصوبات سه سفر دولت که جز پیگیری‌های محوری استانداری است، توسعه مراکز دانشگاهی و علمی، مکانیزاسیون برنج، احیاء اراضی شیبدار، توسعه صنعت نیز از دیگر پیگیری‌های محوری ما در سال آینده است.

طاهایی چند پروژه بزرگ صنعتی که در شمار مصوبات دولت بوده را همچون کک‌سازی در سوادکوه و دو پروژه پالایشگاهی و خودروسازی سایپا دانست و گفت: پروژه‌های پالایشگاهی با اینکه بخش خصوصی عهده دار آن است از سوی استانداری پیگیری می‌شود.

وی همچنین به پیگیری احداث نیروگاه تولید برق از زباله اشاره کرد و افزود: زباله‌ای که امروز به‌عنوان یک مشکل و معضل بر سر راه ما قرار دارد به مواد اولیه یک نیروگاه تبدیل می‌شود که این مهم از پیگیری‌های سال آینده استان است که در لایحه دولت کددار شده است و در ساری و نوشهر برقرار می‌شود و امیدواریم ردیف پیشنهادی دولت درباره این پروژه مهم و بزرگ در مجلس شورای اسلامی آسیبی نبیند.

استاندار مازندران همچنین از توسعه گردشگری در مازندران خبر داد و ابراز داشت: زیرساخت‌های ساحل و گردشگری به دلیل اینکه یکی از مولفه‌های مهم اقتصاد مازندران اقتصاد گردشگری است به صورت جدی پیگیری می‌شود.

طاهایی توسعه باغداری در مازندران را یکی از دغدغه‌های جدی مجموعه استان عنوان کرد و افزود: متوسط تولید مرکبات در باغات مازندران 18 تا 20 تن است در حالی که باغدار نمونه مازندرانی بیش از 60 تن مرکبات به دست می‌آورد.

وی ادامه داد: در حالی که تولید متوسط مرکبات مازندران 20 تن است، در مجموع یک میلیون و 800 هزار تن محصول مرکبات برداشت می‌کنیم که ارگ این متوسط را به 40 تن برسانیم آنگاه 3 میلیون و 600 هزار تن مرکبات تولید می‌کنیم که این مهم علاوه بر تولید درآمد، زمینه صدور محصول به کشورهای همسایه را نیز فراهم می‌کند چرا که تولید کنونی ما فقط جوابگوی داخل کشور است و صادرات نمی‌توان انجام داد.

استاندار مازندران در پایان بزرگترین و جدی‌ترین کاری را که استان به آن توجه می‌کند را پروژه پرورش ماهی در دریای خزر عنوان کرد و افزود: این پروژه مهم در قالب پرورش ماهی در قفس صورت می‌گیرد که به صورت نمونه‌ای در رامسر و کلارآباد اجرا شده است و تاکنون 27 سرمایه‌گذار پای کار آمدند که این امر جز پیگیری‌های جدی استانداری مازندران است.

انتهای پیام/ح10  

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول