اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با برگزاری نمایشگاه معرفی غذاهای سنتی در تبریز

غذاهای سنتی و محلی آذربایجان‌شرقی طعم نوروزی می‌گیرد

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی از برگزاری نمایشگاه معرفی غذاهای سنتی در تبریز خبر داد.

غذاهای سنتی و محلی آذربایجان‌شرقی طعم نوروزی می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی، تراب محمدی افزود: خوراک و اغذیه بومی و محلی آذربایجان‌شرقی همواره یکی از جذاب‌ترین و مشهورترین جاذبه‌های گردشگری و معرفی‌کننده استان میان گردشگران داخلی و خارجی به شمار آمده‌اند.

وی، غذا را بخشی از فرهنگ هر جامعه عنوان کرد و گفت: سفره‌های آذربایجان‌شرقی سفره‌ای رنگین است که فرهنگ غدایی این سرزمین را همپای تاریخ برآمده از محیط طبیعی منطقه غنی کرده است.

محمدی تصریح کرد: انواع کباب‌ها، کوفته، انواع دلمه‌ها، آبگوشت، خورش‌ها، انواع آش و سوپ‌ها، پلوها و کوکوها بخشی از غذاهای متنوع و خوش‌طعم آذربایجان‌شرقی را تشکیل می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر غذاهای اصلی، نان‌های مناطق مختلف استان مانند نان اسکو، خیتاب، شیرمال، اهری، روغنی، کماج، نان شیرینی و زنجبیلی همچنین میان وعده‌های محلی نیز از شهرت ویژه‌ای برخوردارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی افزود: شربت‌ها، نوشیدنی‌های گیاهی، کوهی، دوغ‌های محلی، چای گیاهی، انواع ترشیجات، مرباها، حلواهای متنوع و بومی، شیرینی‌های محلی و صادراتی مانند نوقا، ریس تسبیحی و قرابیه از دیگر دسرها و محصولات محلی خوراکی این استان محسوب می‌شوند.

محمدی تاکید کرد: تنوع غذایی از مشخصات اصلی فرهنگ خوراکی آذربایجان‌شرقی است که می‌تواند الگوی مناسبی برای سبد غذایی خانوارهای ایرانی باشد.

وی با بیان اینکه گردشگری خوراک و پختنی‌ها یکی از انواع صنعت توریسم محسوب می‌شود، گفت: برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های غذاهای سنتی و محلی می‌تواند در جذب گردشگران علاقه‌مند به این زمینه بسیار موثر باشد.

محمدی خاطرنشان کرد: نمایشگاه دو روزه معرفی غذاهای سنتی و محلی روزهای 25 و 26 اسفندماه سال جاری آماده بازدید علاقه‌مندان و گردشگران خواهد بود.

این نمایشگاه از ساعت 10 صبح تا 8 شب روزهای 25 و 26 اسفندماه در محل هتل گسترش تبریز واقع در چهارراه آبرسان برای بازدید علاقه‌مندان دایر خواهد بود. 

انتهای پیام/ح30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول