اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت شهرداری دوگنبدان صورت می‌گیرد

ساخت و نصب تندیس پرستار در گچساران

خبرگزاری فارس: شهردار دوگنبدان از ساخت و نصب تندیسی از پرستار در محل سه راهی بیمارستان شهید رجایی گچساران به خاطر گرامیداشت و ارج‌نهادن به مقام پرستاران خبر داد.

ساخت و نصب تندیس پرستار در گچساران

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران عبدالکریم قاضی‌فر ظهر امروز در دیدار اعضای شورای اسلامی شهر دوگنبدان و شهرداری این شهر با پرستاران بیمارستان‌های شهید رجایی و بیمارستان صنعت نفت گچساران اظهار کرد: پرستاری، از آغازین لحظات طلوع اسلام، به صورت حرفه‌ای مقدّس مطرح بوده است.

 

* حضرت زینب(س) پرستار مکتب ولایت و ارزش‌های عاشورا بود

شهردار دوگنبدان گفت: پرستاری از جمله مشاغلی است که شب و روز نمی‌شناسد و تحمل سختی‌های این کار برای بسیاری از افراد جامعه ناممکن است.

قاضی‌فر تصریح کرد: پرستاری، حرفه‌ای مقدس و ارزشمند بوده و رسول خدا(ص) نیز پرستار را در قیامت، هم‌نشین ابراهیم خلیل می‌داند.

وی با اشاره به تأکید فراوان روایات و احادیث در زمینه اهمیت انسان و ضرورت حفاظت از جان انسان‌ها به عنوان اشرف مخلوقات، وظیفه پرستاران در حفاظت از جان بیماران را یکی از کارهای مهم و بزرگ الهی عنوان کرد.

قاضی‌فر حضرت زینب(س) را به عنوان پرستار تمام خوبی‌ها، پاکی‌ها و پرستار ارزش‌های عاشورا و مکتب الهی دانست.

وی ادامه داد: این بانوی بزرگ اسلام در طول عمر خود پرستاری از مکتب ولایت را با تمام وجود انجام داد و به درستی این روز مبارک را به نام روز پرستار نامگذاری کرده‌اند.

این مسئول در گچساران گفت: برای اینکه سلامتی در زندگی پایدار بماند باید به بهداشت و به‌ویژه تغذیه دقت زیادی شود و استفاده از آنچه برای بدن مفید است در اولویت قرار گیرد.

قاضی‌فر با اشاره به اهمیت سلامتی در دین اسلام خاطرنشان کرد: در اسلام به سلامتی و بهداشت اهمیت زیادی داده شده است و همه افراد باید به این نکات توجه کنند.

 

* لزوم تبیین و گرامیداشت نقش و جایگاه پرستاران در جامعه

شهردار دوگنبدان ضمن برشمردن گوشه‌ای از مصائب و مشکلات حضرت زینب(س) و رسالت بزرگ آن حضرت در واقعه عاشورا از قشر خدوم پرستار خواست زینب‌گونه در مقابل مشکلات و تنگناها پایداری کنند.

قاضی‌فر نقش پرستاران را در کاهش آلام بیماران نقشی مهم و مؤثر دانست و گفت: تبیین و گرامیداشت زحمات و از خودگذشتگی‌های پرستاران باید در هر زمان برای عموم مردم و مسئولان در جامعه مورد توجه قرار گیرد.

وی ساخت و نصب تندیس پرستار در میدان جنب بیمارستان شهید رجایی گچساران را به عنوان کوچک‌ترین هدیه از سوی شهرداری و شورای اسلامی شهر دوگنبدان به پرستاران دانست و از تلاش‌ها و زحمات پرستاران تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش فارس در این بازدید که همزمان با سالروز ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار انجام شد با اهدای شاخه گل از زحمات پرستاران تقدیر و تشکر به عمل آمد.

انتهای پیام/س10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول