اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی:

نخستین وقف جدید خراسان شمالی در شهر درق صورت گرفت

خبرگزاری فارس: معاون اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی از نخستین وقف در این استان در سال جدید خبر داد و گفت: این وقف در شهر درق از سوی واقف خیراندیش صورت گرفته است.

نخستین وقف جدید خراسان شمالی در شهر درق صورت گرفت

سید حسن معروف‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار داشت:‌ این واقف امروز یک قطعه زمین شش دانگ با کاربری تجاری را وقف اوقاف و امور خیریه کرد.

وی مساحت این زمین را 100 متر مربع و در داخل شهر درق گرمه عنوان کرد و افزود: ارزش این ملک 100 میلیون ریال است.

به گفته معروف‌زاده، عواید حاصل از این زمین برای امور فرهنگی و روضه سیدالشهدا (ع) وقف شده است.

معاون اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی  گفت: این واقف نیک‌اندیش با این وقف خود نام خود را در فهرست واقفان که نام آنان همواره جاودان خواهد ماند، در واقع ثبت کرد.

وی یادآورشد: برهمین اساس عواید حاصل از این موقوفه طبق نیت واقف برای روضه خوانی سیدالشهدا (ع) و امور فرهنگی صرف خواهد شد.

معاون مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با تأکید بر گسترش و اشاعه فرهنگ وقف در جامعه تصریح کرد: وقف از مهمترین اعمال نیک است اما در خصوص این عمل اطلاع رسانی کافی انجام نشده که این امر موجب کم توجهی به وقف شده است.

وی گفت: در خصوص افزایش توجه به امر وقف، علما و روحانیون و مدیران اوقاف وظیفه بسیار جدی بر عهده دارند ضمن اینکه علما باید آثار و برکات امر وقف را برای جامعه تبیین کنند.

معروف‌زاده اظهار کرد: ‌کارکنان اوقاف نیز باید در این خصوص به تناسب توان و وظایف محوله بکوشند و موجبات افزایش توجه عمومی به امر وقف و اهمیت آن را فراهم کنند.

وی با بیان اینکه در امور وقفی چندان اطلاع رسانی نشده، ادامه داد: باید به تناسب اطلاع رسانی در خصوص مسائل دیگر از اطلاع رسانی در خصوص وقف غافل نشویم و آثار اجتماعی این عمل نیک را مورد توجه قرار دهیم.

معاون اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی یادآور شد: تک نیات واقفان باید عملی شود و نباید اجازه دهیم که از هیچ موقوفه‌ای بر خلاف نیت واقفش استفاده به عمل آید.

وی گفت: ادارات اوقاف در شهرستان‌های استان در خصوص عمل به نیات واقفان وظیفه جدی بر عهده دارند و باید تک تک موقوفات از این نظر مورد بررسی قرار گیرند.

وی تصریح کرد: نباید کارکنان اوقاف تصور کنند که مال وقف را می‌توانند به هرگونه که دوست دارند، استفاده کنند زیرا مال وقفی در دست آنها امانت است و باید طبق نیات واقفان استفاده شود.

وی تصریح کرد: مخالف عمران و آبادی شهرها و استان‌ها نیستم اما نباید حقوق موقوفات پایمال شود و باید به گونه‌ای عمل شود که این حقوق محفوظ بماند.

معاون مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی یادآور شد: وقف امری پسندیده و توصیه شده است که اگر در جامعه گسترش یابد، عدالت اقتصادی بیشتری حاصل می‌شود ضمن اینکه گسترش وقف موجب کاهش فقر در جامعه خواهد شد.

وی گفت: یکی از اقدامات اساسی نظام اسلامی احیای نیت خیر واقفین است که این خدمت بزرگ به عهده اوقاف و امور خیریه است و موجب رضایت خداوند متعال و خشنودی مردم می‌شود.

انتهای پیام/س10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول