اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه:

وقف سنت عملی اهل‌بیت است

خبرگزاری فارس: مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: وقف سنت عملی اهل‌بیت(ع) و عامل ماندگاری و دوام برای آخرت است.

وقف سنت عملی اهل‌بیت است

حجت‌الاسلام جلال‌ رضوی‌مهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: وقف یکی از سنت‌های ارزشی اسلام بوده و متولیان دین با اهداف خاصی این امر را پایه‌گذاری کردند تا وقف در جامعه مانند چشمه‌ای حیات‌بخش ساری و جاری برای ترویج معارف دین باشد.

وی با اشاره به دیدار مدیران و نماینده سازمان اوقاف و امور خیریه با رهبر انقلاب گفت: رهبر معظم انقلاب، سازمان اوقاف و امور خیریه را از نهادهای ممتاز دینی برشمردند و بر امر مهم ترویج سنت وقف تاکید کردند.

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه خاطر نشان کرد: روحانیون، مبلغان و افراد دارای نفوذ در شهرها باید مردم را تشویق کنند تا مردم در سنت وقف شرکت کرده و بتوانیم موقوفات را در موضوعات مختلف هدف‌گذاری کنیم.

وی عنوان داشت: باید بدانیم وقف عامل ماندگاری و دوام برای آخرت ما است و سنت عملی اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بوده بنابراین ما باید در مسیر آنها گام برداشته و به سنت وقف عمل کنیم.

رضوی‌مهر با بیان اینکه هر حادثه‌ای بخواهد در جامعه زنده بماند باید پشتیبان مادی و معنوی داشته باشد گفت: پشتیبان معنوی وقف فرمایشات ائمه اطهار(ع) بوده و پشتیبان مادی آن باید از اموال شیعیان و پیروان دین مبین اسلام باشد.

وی عنوان کرد: همگان باید در این زمینه بکوشند تا این سنت نظری را در کنار سنت عملی جامه حقیقت بپوشانند و بتوانیم احیاگر ارزش‌های دینی از جمله سنت وقف باشیم.

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به راهبردهای تاثیرگذار وقف گفت: درمان، زیر پوشش قرار دادن یتیمان، کتب دینی، احداث و مرمت مساجد، حسینیه‌ها، حوزه‌های علمیه، ایجاد مکان‌هایی برای زائران حرم حضرت معصومه(س) و زائران امامزادگان از سلسله مباحثی بوده که تا پشتیبانی مادی ایجاد نشود نمی‌تواند محقق شود.

وی به راه‌اندازی اتوماسیون قوی اداری، بازرسی‌ها، حراست‌ها و نظارت‌های مستمر اشاره کرد و افزود: امروز تلاش می‌شود تا ذره‌ای در هزینه کردن عواید موقوفات با نیت واقف فاصله ایجاد نشود و تمام سعی و تلاش‌ها این است که در راستای نیت واقفان گام برداشته شود.

رضوی‌مهر یادآور شد: فرآیندی در سازمان اوقاف و امور خیریه حاکم است که خطا و اشتباه را به صفر می‌رساند.

انتهای پیام/س10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول