اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نیشابور:

پایداری سنت حسنه وقف منوط به حفظ عین و اصل آن است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نیشابور گفت: پایداری سنت حسنه وقف منوط به حفظ عین و اصل آن است که یکی از راه‌های آن شناسایی و محصور کردن اراضی موقوفه است.

پایداری سنت حسنه وقف منوط به حفظ عین و اصل آن است

حجت‌الاسلام محمد ذاکری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نیشابور اظهار داشت: وقف هم در حیات مادی و معنوی ما با عنایت به نیات خیرخواهانه واقفان بسیار مهم است و اراضی وقفی به عنوان بیت‌المال مسلمین بسیار مورد توجه عموم است.

وی افزود: 76 بقعه متبرکه و هفت هزار رقبه و موقوفات در این شهرستان به‌عنوان دومین شهر خراسان رضوی وجود دارد که مطابق قانون زیر نظر اوقاف نیشابور اداره می‌شوند.

وی با اشاره به بازدید خود از حرم امامزاده عبدالقهار(ع) از اعقاب حضرت امام باقر(ع) در روستای طاغان شهرستان فیروزه، اظهار امیدواری کرد با اجرای طرح جامع این بقعه متبرکه، این نقطه به قطب گردشگری و فرهنگی منطقه تبدیل شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نیشابور یادآور شد: بارگاه این امامزاده دارای 12 هکتار اراضی و 12 سهم آب موقوفه است. ذاکری خاطرنشان کرد: ابتدای سال ضریح مطلای این امامزاده به طول 265 و عرض160 و ارتفاع 275 سانتی‌متر توسط هنرمندان اصفهان با اعتبار170 میلیون ریال از محل نذورات مردمی و هدایای خیران ساخته شد.

وی افزود: تمام سازمان‌ها و نهادها باید در مدیریت و حفظ اراضی عمومی پیشگام باشند.

وی تأکید کرد: تعامل ادارات با اوقاف در نیل به اهداف توسعه فرهنگی و اقتصادی منطقه تاثیری به‌سزا دارد.

وی مسئولیت اداره اوقاف را بسیار خطیر دانست و خاطرنشان کرد: ما امانت‌هایی را در اختیار داریم که باید در مسیر توسعه فضیلت‌ها متاثر از حق و عدالت در جمیع امور جامعه به کار گرفته شود.

این مقام مسئول، شان سازمان اوقاف را به اشراف جایگاه رفیع ولی فقیه در راس آن عنوان کرد و ادامه داد: در این مسئولیت سنگین اگر درست عمل کنیم پاداش‌های بزرگی از سوی خداوند متعال در راه است و اگر درست عمل نکنیم و غفلت کنیم، خسارت‌ها نیز سنگین است.

ذاکری با ذکر روایتی از امام صادق (ع) گفت: دو ویژگی مهم رسالت همه انبیاء علیهم‌السلام اجمعین، گسترش خصلت راستی در جامعه و حفظ امانت‌داری بوده است و اداره اوقاف در این مسیر حرکت می‌کند.

وی تاکید کرد: رویکرد جدید سازمان اوقاف و امور خیریه با مدیریت سرپرست و نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه در زمینه مباحث فرهنگی و معارف دینی بسیار ارزشمند و وظیفه ما زیر مجموعه را سنگین‌تر کرده است.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول