اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جیرفت خبر داد:

فعالیت 440 پرستار در جنوب کرمان / جبران زحمات پرستاران با مادیات ممکن نیست

خبرگزاری فارس: سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با بیان اینکه حدود 440 پرستار در جنوب کرمان مشغول فعالیت‌ هستند، گفت: تلاش‌های شبانه‌روزی این قشر که از زندگی و خانواده خود می‌گذرند، با مسائل مادی قابل جبران نیست.

فعالیت 440 پرستار در جنوب کرمان / جبران زحمات پرستاران با مادیات ممکن نیست

سیدفریدون افضلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جیرفت با اشاره به تلاش‌های بی‌شائبه پرستاران اظهار داشت: پرستاری یکی از شغل‌های با اهمیت در دین مبین اسلام است که در قرآن و روایات ائمه اطهار(ع) نیز درباره اهمیت این شغل تذکر داده شده و بسیاری از علمای ما نیز این شغل را با چندین سال عبادت خود مقایسه کرده‌اند.

وی افزود: مهم‌ترین خدمتی که به بیماران ارائه می‌شود خدماتی است که توسط پرستاران به صورت شبانه‌روزی انجام می‌شود.

افضلی تصریح کرد: پزشکان دستورها و راهنمایی‌های لازم را برای درمان بیماران انجام می‌دهند و این پرستاران هستند که در عمل با کار و رفتار با محبت خود از بیماران مراقبت می‌کنند و موجب بهبود وضعیت جسمی و روحی آنها می‌شوند.

وی با بیان اینکه ارزش شغل پرستاری با مسائل مادی قابل سنجش نیست، خاطرنشان کرد: تلاش‌های شبانه‌روزی این قشر که از زندگی و خانواده خود می‌گذرند و در شیفت‌های مختلف ارائه خدمت می‌کنند با مسائل مادی قابل جبران نیست.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: وزارت بهداشت و درمان به ویژه در دولت‌های نهم و دهم یک‌سری امتیازها و طرح‌ها را ارائه کرده است تا بتوانیم گوشه‌ای از خدمات پرستاران را جبران کنیم که یکی از این طرح‌ها که در سال گذشته انجام شد، طرح ارتقای بهره‌وری بود.

افضلی گفت: در طرح ارتقای بهره‌وری پرستاران، با توجه به اینکه ساعت کار پرستاران در شب و ایام تعطیل است، یک ضریب به آن داده شده که در مجموع میزان کار پرستاران کاهش و کیفیت کار آنها افزایش پیدا می‌کند.

وی افزود: از نظر پرداخت‌ها در سال گذشته نیز توانستیم رضایت نسبی همکاران پرستار در منطقه را کسب کنیم و انشاالله در سال جاری بتوانیم زحمات این قشر زحمت‌کش را که بی‌توقع کار می‌کنند، جبران کنیم.

افضلی با بیان اینکه هر سال برای بزرگداشت روز پرستار مراسم برگزار می‌کنیم، گفت: در سال جاری با توجه به اینکه روز پرستار در ایام تعطیلات نوروز قرار گرفته و پرستاران ما در دو نوبت اول و دوم در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مشغول به کار هستند و همچنین با توجه به در پیش بودن ایام شهادت حضرت فاطمه(س)، با هماهنگی سازمان نظام پرستاری و مدیریت پرستاری دانشگاه علوم پزشکی جیرفت مقرر شد جشن روز پرستار بعد از ایام شهادت، باشکوه خاص برگزار شود.

وی تصریح کرد: در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشت درمانی هفت شهرستان جنوبی استان کرمان حدود 440 نفر پرستار مشغول به فعالیت هستند که از این تعداد در سال جاری یک‌ نفر به عنوان پرستار نمونه در کشور انتخاب شده است.

افضلی با بیان اینکه به مناسبت روز پرستار با اهدای هدایایی از پرستاران منطقه تقدیر می‌شود، گفت: از هر بیمارستان نیز چهار نفر پرستار  و از هر یک از شبکه‌های بهداشت و مراکز بهداشت و درمان نیز یک نفر به عنوان نمونه در جنوب استان انتخاب می‌شوند که با اعطای هدایای ویژه از تلاش‌های آنها تقدیر به عمل می‌آید.

وی اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی با اجرای برنامه‌های ویژه گوشه‌ای از مشکلات مادی این قشر پرتلاش را از طریق ارائه تسهیلات برطرف می‌کند.

افضلی افزود: با برگزاری دوره‌های آموزشی برای پرستاران تلاش می‌شود تا پرستاران جنوب استان‌ هم از نظر علمی ارتقا پیدا کنند.

انتهای پیام/س10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول