اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

معاون آموزش و پرورش جیرفت:

تحول در آموزش و پرورش ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است

خبرگزاری فارس: معاون آموزش ابتدایی اداره آموزش و پرورش شهرستان جیرفت گفت: تحول در آموزش و پرورش یکی از ضرورت‌های اجتناب‌ناپذیری است که همیشه مورد تأکید امام راحل، مقام معظم رهبری بوده است.

تحول در آموزش و پرورش ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است

مریم مظاهری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جیرفت اظهار داشت: آموزش و پرورش مهم‌ترین نهاد تعلیم و تربیت رسمی عمومی است که متولی فرآیند تعلیم و تربیت در همه ساحت‌های تعلیم و تربیت، قوام‌بخش فرهنگ عمومی و تعالی‌بخش جامعه اسلامی بر اساس نظام معیار با مشارکت خانواده‌ها، نهادها و سازمان‌های دولتی و غیردولتی است.

وی افزود: این نهاد مأموریت دارد با تأکید بر شایستگی‌های پایه زمینه دستیابی دانش‌آموزان در سنین لازم تعلیم طی 12 پایه تحصیلی به مراتبی از حیات طیبه در ابعاد فردی، خانوادگی، اجتماعی و جهانی را به صورت نظام‌مند، همگانی، عادلانه و الزامی در ساختاری کارآمد و اثر بخش فراهم سازد که انجام این مهم نقش زیرساختی در نظام تعلیم و تربیت رسمی و عمومی دارد.

مظاهری تصریح کرد: تحول بنیادین در نظام آموزش و پرورش مبتنی بر آرمان‌های بلند نظام اسلامی، باید معطوف به چشم‌اندازی باشد که در افق 1404 ترسیم‌گر ایرانی توسعه یافته با جایگاه اول اقتصادی، علمی و فناوری در سطح منطقه و با هویتی اسلامی انقلابی، الهام‌بخش جهان اسلام همراه با تعالی سازنده و مؤثر در عرصه روابط بین‌الملل باشد.

وی ابراز داشت: تحول در آموزش و پرورش یکی از ضرورت‌های اجتناب‌ناپذیری است که در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی همیشه مورد تأکید امام راحل، مقام معظم رهبری و بسیاری از اندیشمندان حوزه تعلیم و تربیت بوده است.

معاون آموزش ابتدایی اداره آموزش و پرورش شهرستان جیرفت گفت: دلیل اهمیت این موضوع در این است که آموزش و پرورش به عنوان اساسی‌ترین نهاد تربیتی کشور پایه‌گذار شخصیت دینی، علمی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی نسل آینده است.

مظاهری با اشاره به وضعیت نامطلوب آموزش و پرورش قبل از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: ریشه‌های عمیق دینی و فرهنگ اصیل مردم مسلمان ایران مانع از سیطره کامل فرهنگ غربی، ضداسلامی و ایرانی در آموزش و پرورش بوده است.

وی اظهار داشت: وجود نهادهای غیررسمی آموزشی و تربیتی مانند مساجد، مدرسه‌های خاص، حوزه‌های علمیه و بالاتر از همه تربیت‌های دینی خانوادگی سدی محکم در برابر گسترش فرهنگ بیگانه بود که در نهایت منجر به وقوع نهضت اسلامی و پیروزی آن شد.

مظاهری تصریح کرد: پیروزی انقلاب اسلامی بیش از همه عرصه‌ها حیات مجدد برای حوزه فرهنگ، تعلیم و تربیت بوده است.

وی ابراز داشت: از دیگر دلایل ضرورت تحول در آموزش و پرورش به روز و کارآمد نبودن پاسخگویی به نیازهای متنوع روزگار ما در حوزه‌های مختلف آموزشی، اقتصادی و فرهنگی است.

مظاهری خاطرنشان کرد: خداوند متعال را شاکریم که وزارت آموزش و پرورش با پشتیبانی‌های یکپارچه تمام بخش‌های نظام جمهوری اسلامی مصمم است با اراده محکم به همت کارشناسان، مسئولان، مدیران و به ویژه معلمان سخت‌کوش با همراهی دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان با استقرار نظام جدید آموزشی مراحل مختلف سند تحول بنیادین را گام به گام اجرایی و عملیاتی سازد.

انتهای پیام/س10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول