اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل:

ورود مسافر به اردبیل از مرز یک میلیون و 350 هزار نفر گذشت

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: بر اساس آخرین آمار تا پایان روز هشتم فروردین بالغ بر یک میلیون و 350 هزار نفر مسافر و گردشگر داخلی وارد خطه سبلان شدند.

ورود مسافر به اردبیل از مرز یک میلیون و 350 هزار نفر گذشت

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهروز ندایی صبح امروز در جلسه ستاد تسهیلات سفرهای دایمی استان اردبیل اظهار داشت:‌ در کنار ورود بی‌شمار مسافران داخلی از آغاز تعطیلات نوروزی تا کنون 13 هزار گردشگر و مسافر خارجی نیز وارد استان شده‌اند که اغلب از طریق گمرک مرزی بیله‌سوار و تبعه کشور آذربایجان، ژاپن و برخی کشورهای حوزه قفقاز و اروپا بودند.

وی در بیان علل افزایش ورود مسافر و گردشگر به استان اردبیل خاطرنشان کرد: افتتاح راه اردبیل – سرچم، ثبت جهانی بقعه شیخ‌صفی‌الدین اردبیلی، مناظر طبیعی متعدد، آب‌های گرم و وجود جاذبه‌های مختلف گردشگری از علل افزایش ورود مسافر و گردشگر به استان اردبیل بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: به رغم بارش برف و سرمای هوا در برخی از مناطق استان همچنان بر تعداد ورود گردشگران افزوده شده و پیش‌بینی می‌کنیم موج پایانی سفرها به این استان از روز پنج‌شنبه آغاز شده و تا پایان تعطیلات افزایش مورد نظر را در ورود مسافران و گردشگران نوروزی شاهد باشیم.

ندایی اضافه کرد: به رغم بارش هوای این استان در اغلب ساعات مطبوع و دلپذیر است و بارش برف و باران بهاری لطافت خاصی به جاذبه‌ها و مناطق دیدنی استان اردبیل بخشیده است.

این مسئول علاقمندی مسافران داخلی و خارجی ورود پیدا کرده به استان را برای بهره‌‌مندی از آب‌های گرم سرعین، مشگین‌شهر و نیر یاد آور شد و گفت: بیش از 80 درصد مسافران نوروزی از این ظرفیت بی‌نظیر استان بهره‌ بردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، دبیر ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی از توزیع بیش از هزاران نسخه اقلام راهنمای سفرهای نوروزی، توزیع بروشور، نقشه و لوح فشرده تبلیغات گردشگری خبر داد و ادامه داد: نوروز امسال با همکاری بخش خصوصی اقدام به چاپ و انتشار مجموعه‌های اطلاع‌رسانی و راهنمای گردشگران شهرها و مناطق مختلف کردیم و در مجموعه مجلد نیز با کمک بخش خصوصی تمام امکانات و زیر‌ساخت‌های تامین شده برای مسافران و گردشگران را معرفی کردیم.

ندایی اظهار داشت: ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی استان هم اکنون در محل بقعه شیخ‌صفی‌الدین مستقر است و مدیریت تمام فعالیت‌های مرتبط با سفرهای نوروزی در استان را بر عهده دارد و بر امر راهنمای مسافران ورودی، توزیع بروشور‌های راهنما و اطلاع‌رسانی نظارت می‌کند.

این مقام مسئول گفت: برای اطلاع‌رسانی دقیق در خصوص جاذبه‌های گردشگری به مسافران نوروزی استان نمایشگاه عکسی نیز از جاذبه‌های گردشگری استان شامل آثار عکاسان هنرمند در محل بقعه شیخ‌صفی‌الدین بر پا شده و تا پایان تعطیلات نوروزی برای بازدید علاقمندان دایر است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با اشاره به نظارت مستمر و دقیق بر فعالیت کلیه مراکز خدماتی، پذیرایی و اقامتی و نیز سایر مراکز مرتبط با امور مسافران نوروز، خاطرنشان کرد: نظارت‌های دقیق از بروز هر‌گونه تخلف در زمینه گرانفروشی و یا ارائه خدمات ناقص و کم‌فروشی‌های احتمالی جلوگیری می‌شود.

وی در ادامه یادآور شد: در ایام تعطیلات نوروزی تمام موزه‌های استان در کنار سایر مراکز اقامتی و پذیرایی از ساعت 8 صبح تا 8 شب برای بازدید عموم دایر است و مسافران نوروزی استان می‌توانند با مراجعه به این موزه‌ها با گذشته فرهنگی و تاریخی این دیار آشنا شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، دبیر ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی استان اردبیل در پایان سخنان خود از آمادگی 220 مرکز اقامتی برای اقامت بیش از 20 هزار نفر شب شامل هتل، هتل – آپارتمان، میهمان‌پذیر، 200 خانه استیجاری، مدارس و میهمانسرای ادارات خبر داد و اظهار داشت:‌ هم اکنون تمام مراکز اقامتی استان با ظرفیت کامل در حال ارائه خدمات هستند.

انتهای پیام/س10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول