اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون میراث فرهنگی استان زنجان خبر داد

ورود یک میلیون مسافر به استان زنجان

خبرگزاری فارس: معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان از ورود بیش از یک میلیون و 890 مسافر به استان زنجان خبر داد.

ورود یک میلیون مسافر به استان زنجان

ابوالفضل اجلی‌قشلاجوقی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: از 25 اسفند ماه سال گذشته تا پنجم فروردین ماه سال جاری یک میلیون و 890 هزار نفر به استان زنجان وارد شده‌اند.

وی با بیان اینکه از این تعداد یک میلیون و 840 هزار نفر با ماشین شخصی به استان مسافرت کرده‌اند افزود: 27 هزار و 932 نفر از طریق اتوبوس، 24 هزار و 400 نفر از طریق قطار و 223 نفر نیز به صورت هوایی به استان زنجان وارد شده‌اند.

معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به اقامت 47 هزار و 230 نفر در مراکز اقامتی استان زنجان یادآور شد: 100 هزار نفر از مسافران در خانه‌های اقوام و آشنایان خود اقامت دارند.

وی با بیان اینکه تاکنون از 74 مرکز اقامتی استان بازدید صورت گرفته است افزود: از مراکز پذیرایی و رستوران‌ها نیز 200 مورد بازدید شده است.

اجلی از 117 مورد بازدید نظارتی از مراکز موقت از جمله مهمانسرا، کمپ و مدارس استان خبر داد و گفت: تاکنون چهار مورد تذکر به مراکز خدماتی ارائه شده است.

وی تعداد شکایات واصله از مراکز اقامتی را یک مورد عنوان کرد و گفت: یک مورد شکایت نیز از یک مرکز خدماتی صورت گرفته است که پیگیری می‌شود.

معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان از توزیع یک مورد سوخت خارج از شبکه خبر داد و گفت: برخورد قانونی با این مورد صورت گرفته است.

وی با اشاره به امحای 400 کیلو مواد غذایی فاسد و بی‌کیفیت در استان زنجان تصریح کرد: بازدیدهای لازم در روزهای آینده نیز از مراکز مختلف استان انجام می‌شود.

اجلی با بیان اینکه تاکنون 13 هزار و 494 نفر از گنبد سلطانیه، رختشوی‌خانه و موزه مردان نمکی بازدید کردند افزود: بسیاری از مسافران نوروزی از مراکز مذهبی استان از جمله امامزاده سید ابراهیم (ع)، امامزداه اسماعیل و امامزاده یحیی بازدید کرده‌اند که به عنوان گردشگر مذهبی محسوب می‌‌شوند.

وی با اشاره به اینکه دیروز 5 هزار و 500 نفر از اماکن تاریخی استان زنجان بازدید کرده‌اند یادآور شد: 237 هزار و 555 مسافر دیروز به استان زنجان وارد شده‌اند.

معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان ادامه داد: 4 هزار و 345 مسافر دیروز در استان اسکان یافتند.

انتهای پیام/خ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول